عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون است

فارس نوشت: استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه گلستان حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون دانست و گفت: بیان صحیح معارف اسلامی در بین مردم و طلاب شیعه و سنی هرگونه نقشه و توطئه دشمن را برای تفرقه‌افکنی و ایجاد ناامنی ختثی می‌کند.

آخوند عصام‌الدین گوگلان استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در اولین روز ماه مبارک در گنبدکاووس شاهد کشته شدن دو طلبه اهل‌سنت با سلاح گرم و در سومین روز این ماه شاهد کشته شدن یک طلبه اهل شیعه و مصدوم شدن دو تن دیگر با سلاح سرد در مشهد مقدس بودیم که این حرکت‌های زشت و خلاف اسلام و قانون منشاء توطئه‌های دشمن و گروه‌های تروریستی است.

وی گفت: طلاب و اساتید اهل سنت مدرسه علوم دینی «ربانیه چنارلی» از توابع شهرستان مراوه‌تپه ضمن محکوم کردن این اقدامات از مسؤولان امنیتی و قضایی خواستار اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل تروریستی در حرم مقدس‌رضوی همچنین قتل دو طلبه در گنبدکاووس هستند.

 

سالانه هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی گلستان به احیا نیاز دارد

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : سالانه هزار هکتار از عرصه های جنگلی این استان شمالی دچار کاهش کیفی شده و به احیا نیاز دارد.

عبدالرحیم لطفی؛ خشکسالی، وقوع آتش سوزی و آفات و بیماری را از جمله عوامل اصلی کاهش کیفی عرصه های جنگلی در استان برشمرد.

وی اظهارداشت: برنامه احیای کاهش کیفی جنگل های استان در این سطح هزار هکتاری و حتی بیشتر از آن برای سال وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار لازم است.

به گفته وی برای اجرای این طرح در سطح هزار هکتار به تخصیص بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار در نظرگرفته شده سال گذشته برای این اداره کل  ۳۰ میلیارد ریال بود.

 

کشف ۱۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان

مهر نوشت: فرمانده انتظامی گلستان گفت: بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰ در گلستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۷۹ درصد رشد داشته است.

سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در سالیان اخیر همواره تاکید فراوانی بر مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا داشته که نشان از اهمیت این حوزه در اقتصاد داخلی کشور دارد.

فرمانده انتظامی گلستان، یکی از پیامدهای مخرب قاچاق کالا را تضعیف تولید داخل و افزایش نرخ بیکاری در کشور دانست و گفت: بیکاری، یکی از عوامل بسیار موثر در بروز جرایم و آسیب های اجتماعی است.

 

تکفیر سوغات جهل است

ایسنا نوشت: قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد توقف در مسیر پیشرفت کشور هستند، گفت: تکفیر حاصل و سوغات جهل است.

حجت الاسلام‌ حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک با علمای اهل سنت، اظهار داشت: جلسه هم اندیشی علما که امروز در استان گلستان در قالب هم اندیشی برگزار شد پیرامون یک وظیفه بزرگ به نام "جهاد تبیین" است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئله جهاد تبیین اهمیت زیادی قائل هستند و فرموده اند جهاد تببین بیان راهبردی اسلام است، افزود: جهاد تببین وظیفه ای است که در عصری که عقلانیت بشری با دوران قهقرایی تکفیر روبه رو است اهمیت بیشتری می یابد.

 

مصدوم در پی سقوط خودرو در محور آزادشهر

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: ۵ نفر در پی سقوط خودرو به زیر پل در محور آزادشهر مصدوم شدند.

علی غلامی گفت:ظهر امروز انحراف پراید و سقوط آن به زیر پل در محور آزادشهر به مینودشت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان گزارش شد.

او گفت:از پایگاه آزادشهر یک گروه متشکل از ۴ نفر به همراه یک دستگاه خودرو کمک دار سبک به محل حادثه اعزام شدند.

 

۵ هزار جلد کتاب پارسال در اختیار کودکان روستایی گلستان قرار گرفت

ایرنا نوشت: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: ایجاد و تجهیز کتابخانه ها در روستاها یکی از اولویت‌های کانون است که سال گذشته بیش از پنج هزار جلد کتاب در اختیار کودکان روستایی قرار گرفت.

محبوبه رجب‌نسب افزود: توزیع بسته های فرهنگی کتاب و نوشت افزار، مسابقات فرهنگی، پخش انیمیشن، نقاشی، شعرنویسی، داستان نویسی، قصه گویی، بازی، مسابقات همراه با مربیان سیار از جمله فعالیت های  مهم این کانون در مناطق کم برخوردار و روستاهاست.

اکنون ۳۴ کتابخانه عمومی شهری، ۳۱ کتابخانه عمومی روستایی و ۱۲ کتابخانه مشارکتی در استان گلستان فعال است.

 

با حمایتهای جهاد کشاورزی ؛ روزهای اوج پنبه در راه است

صدا و سیما نوشت: مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از تصویب مشوقهایی برای حمایت از تولید پنبه خبر داد.

با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تصویب مشوق‌ها و حمایت‌هایی قرار است سطح زیر کشت پنبه در کشور به ۱۱۰ هزار هکتار برسد.

ابراهیم هزارجریبی افزود : اعطای تسهیلات یک و نیم میلیارد تومانی به کارخانه‌های پنبه پاک کنی برای تجهیز و نوسازی، ارائه مشاوره‌های رایگان به کشاورزان، تامین نهاده‌ها با کشت قراردادی به صورت نسیه از جمله این مشوق هاست.

 

دومین مظنون پرونده قتل گنبدکاووس دستگیر شد

مهر نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری یک مظنون دیگر پرونده قتل گنبدکاووس خبرداد.

حیدر آسیابی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی دیگر از مظنونان پرونده قتل گنبدکاووس دستگیر شد.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: مظنون به قتل امروز در دادسرای گنبدکاووس تفیهم اتهام شد و هم اکنون در بازداشت است.

وی بیان کرد: تحقیقات در حال انجام است و منتظر نتیجه اقدامات قضایی و پلیسی در این پرونده هستیم.

 

عاملان جنایت در حرم رضوی مجازات شوند/ اتحاد و تبعیت از رهبری راه خنثی‌سازی توطئه دشمن

ایسنا نوشت: امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه هتک حرمت به حرم مطهر رضوی از نگاه تمامی مسلمانان محکوم است، گفت: عاملان این حادثه باید به سزای عمل خود برسند.

حاج آخوند عبدالرزاق رهبر ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هتک حرمت به حرم مطهر رضوی از لحاظ شرعی باطل و دارای اشکال است و از نگاه مسلمانانی که اهل قبله و مذهب هستند محکوم است چراکه باید شعار الهی اعم از قرآن کریم، قبله، حرمین شرفین، اماکن مقدسه و شخصیت هایی که در این اماکن آرام گرفتند را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) پناهگاه معنوی اهل اسلام و مذهب هستند، افزود: ترکمن ها ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند و از قدیم ایشان را محور طبابت می دانند طوری که هر کدام از ترکمن ها که به بیماری لاعلاج گرفتار می شد به ضریح مقدس امام رضا(ع) پناه می آوَرد و برای رفع مشکل خود، ایشان را واسطه قرار می دهند.

 

جریان مخرب اقتصادی در کشور نمی‌گذارد ذائقه مردم شیرین بماند/ گلستان بزرگترین منطقه توتون‌خیز ایران

فارس نوشت: امام جمعه علی‌آبادکتول گفت: باور دارم یک جریان مخرب اقتصادی آنچنان در بدنه نفوذ کرده که نمی‌گذارد ذائقه مردم شیرین بماند.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد در دیدار مهران یونسی مدیر مجتمع دخانیات گلستان در جهت تبیین ابعاد بسته حمایتی شرکت دخانیات ایران از کشاورزان توتونکار ضمن ابراز با اشاره به اینکه مدت ۳۷ سال در مسئولیت خطیر امام جمعه مشغول خدمت به مردم کشورم هستم، اظهار کرد: باور دارم یک جریان مخرب اقتصادی آنچنان در بدنه نفوذ کرده که نمی‌گذارد ذائقه مردم شیرین بماند.

وی تصریح کرد: هر وقت اقدام و عملی در جهت رفاه مردم  صورت گیرد این جریان مخرب ملی اجازه  عمق یافتن آن را نمی‌دهد.

امام جمعه علی‌آبادکتول گفت: کشوری با این همه امکانات که در راس آن یک مقام عالی در ابعاد عملی و تقوا وجود دارد شایسته نیست  مردم اینگونه در مشکلات باشند.

 

رد ۳۰ درخواست بانک های گلستان برای دریافت سود بیشتر از تولیدی ها

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در ۳۰ پرونده خبر داد.

حیدر آسیابی اظهارکرد: دادگاه‌های استان گلستان سال گذشته دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۳۰ پرونده، خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان توضیح داد: با ورود دادگستری گلستان، بانک‌های استان ملزم به بازگرداندن سود مازاد در ۳۰ پرونده مرتبط با تولید شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار