مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به عزم جدی این نهاد برای توسعه ساخت و ساز مسکن مناسب برای مردم، گفت: در دهه موسوم به دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) بالغ بر ۴ هزار مسکن روستایی در گلستان به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۴۰۰۰ مسکن روستایی در گلستان/ تخصیص ۹۵ میلیاردی بهسازی بافت باارزش

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تأسیس حساب ۱۰۰ و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این اقدام و تفکر حکیمانه امام خمینی (ره) سبب شد بعد از ۴ دهه از فعالیت‌های این نهاد، شاهد اقدامات و خدمات قابل توجه به جامعه هدف مدنظر امام راحل باشیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند همه ساله برای نکوداشت این ایام برنامه‌های خوب و متنوعی برای گروه‌های هدف شامل همکاران و خانواده‌های آنان، مرتبطین و مردم که اصلی‌ترین مخاطب ما هستند، پیش بینی شده است، افزود: در این دهه بیش از ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان پروژه عمرانی در روستاهای استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در حوزه عمران روستایی، خاطرنشان کرد: از دهه حساب ۱۰۰ سال گذشته تا کنون یک هزار و ۴۲۰ طرح و پروژه عمرانی در قالب اجرای طرح‌های هادی روستایی اجرایی شده که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در دست اجرا قرار دارد.

حسینی با اشاره به اعتبار ۲۶۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومانی این پروژه‌ها، ادامه داد: این اعتبارات در قالب بازنگری طرح‌های هادی، جدول‌گذاری، آسفالت، محوطه‌سازی، بوستان‌های روستایی منظومه‌های روستایی و اشتغال پایدار و غیره اختصاص داد شده است.

وی افزود: در این بخش ۴۸۰ پروژه عمرانی در ۱۷۹ روستا با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که ۵۳ هزار و ۷۰۰ خانوار از خدمات آن برخوردار خواهند شد و علاوه بر آن ۹۴۰ پروژه عمران روستایی نیز با ۱۷۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعتبار در ۳۷۰ روستای استان کلنگ‌زنی می‌شود و ۱۱۱ هزار خانواده روستایی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با تاکید بر اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان نیز ۹۵ میلیارد تومان در قالب بهسازی بافت‌های با ارزش و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر به تصویب رسید، تصریح کرد: تا کنون ۴۰ میلیارد تومان در این بخش به استان ابلاغ شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شود.

حسینی به موضوع صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۵ هزار و ۲۴۵ جلد سند با همکاری اداره ثبت صادر شده است و در دهه حساب ۱۰۰ امسال نیز ۲ هزار و ۲۱۹ جلد سند مالکیت به مردم اهدا خواهد شد.

وی به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه حساب ۱۰۰ امسال اشاره و اظهار کرد: در این ایام ۴ هزار واحدمسکونی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روستاهای استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد دیگر نیز با پیش بینی اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: در زمینه مسکن شهری نیز ساخت ۸۴۴ واحد مسکونی در قالب ۸ پروژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار