کانون فرهنگی و هنری جواد آل طاها(ع)مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرستان گرگان سنت حسنه جزءخوانی قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان زنده نگهداشته است.

زنده نگهداشتن سنت حسنه جزءخوانی در کانون فرهنگی هنری جواد آل طاها(ع)

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، مساجد از دیرباز محل اجرای طرح های قرآنی بوده است، خاستگاه تلاوت های قرآنی در مساجد بود و جوانان و نوجوانان برای آموزش به مساجد مراجعه می کردند.

ماه مبارک رمضان نیز اوقات ویژه ای بود که فضا و حال و هوای مساجد نسبت به تلاوت ها و مراسمات جزءخوانی قرآن رونق دو چندان بگیرد.

سنت دیرینه جزءخوانی در بیشتر مساجد کشور و شاید بتوان گفت در تمام مساجد رایج بوده است، این فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی سینه به سینه منتقل شده است و اهالی مسجد بعد از افطار به مساجد مراجعه می کردند و به برپایی این مراسم همت می گماردند.

بودند در میان تلاوت کنندگان این مراسمات، کسانی که صوت زیبایی داشتند و با تلاوت خوش نغمه خود نشاط معنوی را در مسجد ایجاد می کردند.

یکی از مساجدی که در ماه مبارک رمضان این سنت حسنه را زنده نگهداشته است، مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرستان گرگان است. حضور جوانان کانون فرهنگی و هنری جواد آل طاها(ع) باعث شده است که علاوه بر برنامه های روزانه مسجد از قبیل نماز جماعت، جلسات سنتی قرآن، سخنرانی و افطاری نسبت به جزءخوانی قرآن کریم همت ویژه ای داشته باشند.

 

اگرچه این مسجد در حاشیه شهر قرار دارد و اهالی آن از امکانات شهری کمتری برخوردارند اما علاقه و مشارکت خوب آنها در برنامه های مسجدی باعث ایجاد نشاط معنوی در محله شده است.

 

خانم مدنی، مدیر کانون فرهنگی و هنری این مسجد علاوه بر اینکه در طول سال نسبت به اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی دغدغه و پیگیری مداوم داشته است، در ماه مبارک رمضان نیز اجرای برنامه های فرهنگی را ویژه تر دنبال می کند.

ارتباط این کانون با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مشارکت در برنامه های مختلف و همین طور بارگذاری برنامه های کانون در سامانه بچه های مسجد «فهما» از خصوصیات خوب این کانون فرهنگی و هنری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار