سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: گفتمان الگوی سوم زن و تثبیت جایگاه بانوی مسلمان ایرانی، از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده استان است.

الگوی سوم زن مسلمان از اولویت‌های حوزه زنان و خانواده گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، آزاده رجبی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: در دولت سیزدهم گفتمان الگوی سوم به عنوان الگوی برتر برای گرایش به خانواده و مسئولیت اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی اظهار داشت: از جمله دیگر اولویت های دفتر امور زنان و خانواده گفتمان الگوی سوم، کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، تحکیم خانواده، حقوق و مسوولیت بانوان، جمعیت و نشاط اجتماعی است.

وی با اشاره به کسب و کار پایدار بیان کرد: کسب و کار پایدار به یقین با آموزش زنان کارآفرین کسب و کار اجتماعی  و حمایت از  بازار کار آنها محقق خواهد شد.

رجبی با تاکید بر تاثیرات نشاط اجتماعی  افزود: نشاط اجتماعی حوزه های مختلفی از جمله سلامت، ورزش و فرهنگ  را شامل می شود که در این راستا دولت سیزدهم در سفر به گلستان برای پارک بانوان گرگان اعتبار ویژه ای درنظر گرفت.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: علاوه بر پارک ویژه بانوان باید فضای پارک های عمومی  هم برای زیست عفیفانه و سلامت زنان آماده باشد.

رجبی با اشاره به تخصیص اعتبار برای آموزش زنان سرپرست خانوار، افزود: به استان گلستان اعتباری ۱۰ میلیارد ریالی برای آموزش، تامین مواد اولیه و بازار فروش برای زنان سرپرست خانوار توسط بانوان کارآفرین حوزه کسب و کار اجتماعی برای شهرهای مراوه تپه، کلاله، کردکوی، بندرگز، گرگان، آق قلا و گالیکش در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شبکه سازی حوزه بانوان برای حل مشکلات این قشر باید به صورت جدی در حوزه های مختلف انجام شود که با تغییر دولت ها با کمک یکدیگر قادر به حل مشکلات خود باشند.

گلستان مطابق سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار