خواجه مظفری گفت: در هفته کار و کارگر ۱۰۶ برنامه را پیش بینی کردیم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و ۹۰ برنامه به صورت شهرستانی در نظر گرفته شده است.

تشریح برنامه های هفته کار و کارگر در گلستان/ کاهش روند اخراج کارگران در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حسین خواجه مظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار می دهیم تا بتوانیم این خدمات را ارج نهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی نیروهای انسانی پرتلاش و کارآمد است و کارگر به عنوان ارزشمند ترین طبقه و سودمندترین قشر در چرخه تولید به شمار می رود.

خواجه مظفری بیان کرد: در جنگ تحمیلی کارگران حضور چشمگیری در اقتصاد کشور داشتند و در ایام کرونا نیز چرخ اقتصاد کشور ایست نکرد.

وی افزود: در هفته کار و کارگر ۱۰۶ برنامه را پیش بینی کردیم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و ۹۰ برنامه به صورت شهرستانی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول برگزاری یادواره شهدای کارگری استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار، نشست با نمایندگان و تشکلات کارگری، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه، دیدار با نمایندگان جامع کارگری از جمله مهمترین برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد.

خواجه مظفری افزود: سالن ورزشی برای جامعه کارگری با حضور وزیر و یا معاون وزیر در این ایام با اعتبار ۹ میلیارد تومان در شهرستان کلاله به بهره برداری می رسد.

وی گفت: افتتاح شرکت های تعاونی و تولیدی کوچک مقیاس و پشتیبانی از طرح های موفق خواهیم داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ اخراجی ها و بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است یک هزار و ۱۵۴ نفر در حال حاضر غرامت بیمه بیکاری دریافت می کنند و این در حالی است که در سال قبل این عدد به دو هزار نفر می رسید.

خواجه مظفری افزود: رسیدگی به پرونده ها به صورت تمام الکترونیک است و تقریبا در بحث شوراهای حل اختلاف کاغذ حذف شده و سامانه جامع روابط کار شکل گرفته است.

وی افزود: بیش از پنج هزار دادخواست در استان داریم و مراجعات ما در بخش کارگری به ۱۰ هزار نفر می رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۶ معدن فعال در سطح استان داریم و بازرسان ما یکبار به داخل تونل ها می روند و بازرسی را انجام می دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار