تاریخ نگار انقلاب اسلامی ماجرای مخفی شدن جمعی از ضدانقلاب در فرودگاه مخروبه کلاله برای کمک به متجاوزان آمریکایی در صحرای طبس را تشریح کرد.

وقتی فرودگاه مخروبه کلاله در خدمت متجاوزان آمریکایی قرار گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا خارکوهی به خبرنگار خبرگزاری ایسنا گفت: در اوایل اردیبهشت سال ۵۹ نظامیان آمریکایی، برخلاف قوانین بین المللی بطور مخفیانه و در تاریکی شب به ایران تجاوز کردند و وارد صحرای طبس شدند.

وی با اشاره به مشکلات اوایل انقلاب گفت: در آن ایام، هنوز وزارت اطلاعات تاسیس نشده بود و سپاه و بسیج هم تازه تاسیس شده بودند و امکانات و تجربه کافی نداشتند و شدیداً درگیر مقابله با تجزیه طلبان، قاچاقچیان و توطئه های ضد انقلاب بودند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی افزود: در آن ایام آمریکایی ها با استفاده از شبکه ضدانقلاب مخیانه وارد ایران شدند. یکی از سرشاخه های مرتبط با آمریکایی ها در منطقه کلاله استان گلستان مستقر شدند.

خارکوهی اضافه کرد: در آن زمان فرودگاه کلاله مخروبه، متروکه و فاقد نگهبان و تاسیسات بود، به همین جهت جمعی از ضدانقلاب مخفیانه در آنجا مستقر شدند و مقداری بنزین را آماده نگه داشتند تا در صورتی که هلیکوپترها و هواپیماهای آمریکایی از این مسیر عبور کنند و نیاز به بنزین داشتند، به آمریکایی ها بدهند و به آنها کمک کنند.

وی تأکید کرد: قرار بود شب پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ آمریکایی ها محرمانه از صحرای طبس به تهران بروند و ضمن رهایی و نجات گروگان های خود که در تهران اسیر دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بودند، دست به انفجار و کودتا علیه جمهوری اسلامی بزنند و  سپس به سرعت از تهران خارج شده و به صحرای طبس برگردند و از ایران خارج شوند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی که صاحب تالیفات متعددی در باره تاریخ معاصر است، تصریح کرد: خوشبختانه این عملیات با طوفان الهی شکست خورد و در نتیجه آمریکایی‌ها رسوا شدند و آبروی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در جهان رفت. چون آنها نه تنها نتوانستند گروگانهایشان را از دست ایرانی‌ها نجات بدهند، بلکه عده ای از کماندوهای خودشان را هم از دست دادند و در آتش خشم الهی سوختند و جزغاله شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار