مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: میانگین پوشش واکسیناسیون عمومی کودکان زیر یکسال استان بیشتر از ۹۵ درصد و مطابق میانگین کشوری است.

میانگین واکسیناسیون عمومی کودکان زیر یکسال در گلستان بالای ۹۵ درصد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی باقری روز دوشنبه به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون (۶ تا ۱۱ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت کودکان زیر یک سال گلستان را ۳۱ هزار و ۲۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: به طور میانگین در ۹ ماه گذشته واکسن‌هایی مانند سل، پنجگانه و اطفال به ۹۶ درصد، واکسن ترکیبی سرخک، سرخجه و اوریون به ۹۸ درصد و سرخک و سرخجه برای سن ۱۸ ماهگی به ۱۰۰ درصد جامعه هدف تزریق شد.

وی با اشاره به مشاهده مواردی از ابتلا به سرخک در میان مهاجران کشورهای همسایه در برخی استان‌ها گفت: امسال هیچ موردی از سرخک در استان گزارش نشده که یکی از دلایل آن همراهی خانواده‌ها برای تزریق واکسن است.

باقری ادامه داد: سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد و تب، سرفه خشک، گلودرد و آبریزش بینی از علائم این بیماری است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان در ادامه به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ دُز در نوبت دوم و ۵۱۱ هزار و ۱۵۴ دُز نوبت سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شد.

وی میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گلستان را مطلوب ندانست و از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان با حضور به موقع زنجیره تزریق واکسن کرونا را تکمیل کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان تاکید کرد: مشکلی برای تامین واکسن‌های عمومی و کرونا در استان وجود ندارد.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران استان گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار