آخوند میرزاعلی گفت: کلید واژه مهم وحدت جهان اسلام «روز قدس» است که نباید فلسطینیان و جهان اسلام در برابر این غصب بزرگ تاریخی کوتاه بیایند.

«روز قدس» مهمترین کلید واژه وحدت جهان اسلام است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان- گرگان، مسئله فلسطین و قدس یکی از مسائل حیاتی جهان اسلام است، روز قدس از آن روی اهمیت دارد که مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله گاه مسلمین قرار دارد و هم از این روی مورد توجه است که فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام است.

 

یقینا غصب و یورش بردن به سرزمین اسلام برابر است با توهین به کیان اسلام و مسلمین، سکوت در برابر این تجاوز و عدم مقابله در برابر این غصب بزرگ تاریخ می تواند مجوزی باشد برای ادامه دادن مسیر تجاوز توسط جامعه صهیونیستی و به حراج گذاشتن منابع، ثروت و سرزمین مسلمانان و به اسارت کشیده شدن مسلمین، بیداری در برابر این توطئه عظیم مسئله مهمی است که سران کشورهای اسلامی و اندیشمندان دینی، علمی و سیاسی این وظیفه را به عهده دارند.

 

در این باره با آخوند «عبدالحی میرزاعلی»، امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا استان گلستان گفتگویی را تنظیم کردیم که از نظر می گذرانیم؛

 

*بفرمایید چرا مسئله قدس و مردم فلسطین آنقدر مهم هستند که مسلمین جهان و علمای اسلام و بسیاری از سران کشورهای اسلامی در برابر آن کوتاه نمی‌آیند و رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد؟

به نظر بنده واکنش مسلمین و علمای اسلام نسبت به قضیه فلسطین یک واکنش طبیعی و درست است که اگر غیر از این بود جای تعجب داشت، رژیم پلید صهیونیستی یک رژیم غاصب است و سرزمینی را غصب کرده است.

 

اگر این مسئله غصب را عادی انگاری کنیم و کم توجه جلوه دهیم، شک نباید کرد که این رژیم نقشه‌های شوم دیگری را درباره کشورهای اسلامی اجرایی خواهد کرد.

 

شاهد این مسئله، شعار «از نیل تا فرات» است که بارها از زبان سیاستمداران این رژیم تکرار شده است یعنی ابعاد تجاوز این رژیم در نگاه طراحان و سیاستمداران بسیار وسیع تر از کشور فلسطین است، نقطه شروع فلسطین است اما نقطه پایان شاید بی نهایت باشد، علت آن نیز مشخص است، تسلط بر منابع و ثروت مسلمین و استحاله و انزوای مسلمانان است.

 

*برای بیداری جهان اسلام در برابر قضیه فلسطین و تجاوز رژیم پلید صهیونیستی چه وظیفه ای داریم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

بیدار نگهداشتن مسلمین جهان و آگاه سازی آنان در برابر تجاوزات و سیاست‌های آنها یک وظیفه مهم و ضروری است که باید در صدر برنامه‌های فرهنگی و سیاسی کشورهای جهان باشد و اگر غیر این باشد باید شاهد پیشرفت سیاست های این رژیم در خاورمیانه و کشورهای اسلامی باشیم.

 

رژیم پلید صهیونیستی در تجاوز به کشورهای اسلامی هیچوقت نمی تواند از روش‌های جنگ های رو در رو و فیزیکی استفاده کند، شواهد تاریخی نشان می دهد که این رژیم از شیوه های توطئه گرانه، ترورهای هدفمند و یا کور، ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب اسلامی، نفوذ و یا تربیت گروه‌های افراطی دینی استفاده می کند.

 

این اقدامات باید توسط تحلیلگران فرهنگی، دینی و سیاسی تبیین شود تا راه نفوذ آنها بسته شود. مهمترین مسئله این است که بیدار باشیم و برای هر گونه توطئه خودمان را آماده نگه داریم.

 

*یکی از شیوه های توطئه رژیم پلید صهیونیستی که معمولا به آن دست می‌زند و شما به آن اشاره کردید، مسئله تفرقه بین مذاهب و قومیت‌هاست، برای حفظ وحدت و بستن راه نفوذ توطئه گرایانه این رژیم چه اقدامی باید کرد؟

معمولاً در هر جامعه ای دیدبان هایی هستند که اوضاع سیاسی، فرهنگی کشورهای اسلامی و جهان را به خوبی رصد می‌کند، یقینا آنها می‌توانند این هشدارها را به مردم بدهند و در کنار آن نهادهای امنیتی می تواند نقشه آن‌ها را برملا کنند، آنچه مهم است این است که علمای دین و بزرگان جامعه باید بیدار باشند و مردم را در صورت بروز این مسائل آگاه سازند.

 

*اخبار نشان می دهد متاسفانه سران برخی از کشورهای اسلامی منطقه دست دوستی به سوی رژیم پلید صهیونیستی دراز کرده اند، این مسئله را چگونه تحلیل می‌کنید؟

هرگونه سازش با این رژیم، زمینه را آماده می‌کند برای ادامه حیات و ادامه عملیاتی سازی نقشه های شوم توسط این رژیم، ما باید پیکره واحد جهان اسلام را حفظ کنیم و با حفظ وحدت می توانیم در برابر توطئه ها بایستیم.

 

من معتقدم کلید واژه مهم وحدت جهان اسلام «روز قدس» است که نباید فلسطینیان و جهان اسلام در برابر این غصب بزرگ تاریخی کوتاه بیایند.

 

*نگاه قرآن درباره وحدت مسلمین و یا درباره مقابله با تهاجمات و یهود چگونه است؟

نگاه راهبردی قرآن در برابر وحدت مسلمین کاملا صریح و مشخص است. خداوند خطاب به مسلمانان بیان می کند که واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا، نکته ای که در این آیه است و باید به آن توجه شود، اعتصام باید به ریسمان خداوند «الله» باشد نه ریسمان زر و زور و هر چه غیر خداوند است.

 

و از طرفی قرآن کریم درباره دشمنی یهودیان با مسلمانان، در سوره مائده آیه ۸۲ می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا» به طور مسلم دشمن ترین مردم نسبت به مومنان را، یهودیان و مشرکان خواهی یافت.

 

آنچه مسلم است اینکه در وهله نخست کشورهای اسلامی باید وحدت داشته باشند و صهیونیست را باید یک دشمن مسلم و واحد بدانند. هر گونه تفرقه و برادرکشی را کنار بگذارند چون در سیره و سنت پیامبر (ص) تفرقه و جدایی جایی ندارد و هر جا چنین توطئه ای ظهور کند و میان مسلمانان رخنه و شکاف ایجاد شود یقینا بدانیم دست های پنهان دشمن در کار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار