نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه باید این انقلاب را با چنگ و دندان حفظ کرد، حل مشکلات را در سایه تدبیر مردم و انقلاب قابل حل دانست.

مشکلات با تدبیر مردم و انقلاب حل می‎شود

به گزارش گلستان24، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در کنگره شهدای دانشجو استان گلستان که با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط اصلی کشور را با توجه به پیشرفت‎هایی که به دست آوردیم باید در نظر داشته باشیم و فراموش نکنیم که امروز انقلاب اسلامی پس از 38 سال در کجا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان‎ها در روزهای نخست در صلح و صفا زندگی می‎کردند، تصریح کرد: زمانی که استعدادهای بشر شکوفا شد، اختلاف بین آنها به وجود آمد که برای رفع این اختلاف خداوند انبیاء را فرستاد، اختلاف‎هایی که به جنگ و درگیری منتهی می‎شد.

* جنگ‎طلبی آمریکا برای قدرت طلبی و کشورگشایی است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه جنگ را نمی‎توان از زندگی بشر حذف کرد، افزود: اختلاف بین مستکبر و مستضعف، اختلاف بین قدرتمند با مستضعف، اختلاف بین زورمندان و زوربینان همواره وجود دارد که اینها از جنگ جدایی‎ناپذیر است، جنگ امر طبیعی زندگی بشر است اما مبانی جنگ‎ها با یکدیگر تفادت دارد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه جنگ‎طلبی آمریکا و نظام سلطه برای قدرت طلبی، کشورگشایی، گسترش حاکمیت و افزایش قدرت است، گفت: جنگ‎هایی که آمریکا در اطراف عالم درست کرده منشاء سلطه‌طلبی دارد.

وی افزود: در جنگ‎های کوبا و ویتنام انسان‎های زیادی کشته شدند تا آمریکا سلطه خود را بر دنیا گسترش دهد در این میان سربازان آمریکایی زیادی از بین رفتند اما این مرگ به دلیل اینکه برای تقویت سلطه‎گران و برای افزایش ریاست نظام سلطه بود مرگ آنها در منطق الهی و حتی انسانی جایگاهی ندارد.

* جهاد با دشمن با تابلوی عاشورا بوده است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بیان کرد: عده‎ای هم جانشان را برای رهایی کشورشان از دست می‎دهند تا از زیر سلطه استعمار و استبدادگران رهایی پیدا کنند این افراد جایگاه رفیعی دارند، سربازانی که در میدان‎های جنگ برای رهایی کشور و آزادی ملت کشته شدند این افراد نزد خداوند دارای ارزش هستند اما قداست ندارند.

نورمفیدی به مرگ عده‎ای دیگر از انسان‎ها اشاره کرد و گفت: برخی دیگر از انسان‎ها برای رهایی کشورشان اقدام کردند که کار آنها رنگ خدایی دارد و در آیات قرآن یاد شده که نزد خداوند روزی می خورند اینها قداست الهی و آسمانی دارند چراکه برای آرمان‎های انسانی و رضای خداوند پا به عرصه جهاد نهادند.

وی با اشاره به اینکه جهاد با دشمن با تابلوی عاشورا بوده است، افزود: انقلاب اسلامی با امر و فرمان یک مرد الهی و شخصیتی که بر هوای نفس غلبه کرد و در قاموس وجودش به چیزی جز عزت در راه خدا و برقراری ارزش‎های اسلامی فکر نمی‎کرد به وجود آمد.

* مشکلات کشور در طول زمان و با تدبیر مردم و انقلاب حل می‎شود

نماینده ولی‎فقیه در گلستان از دانشجویان خواست تا به شهدای دانشجو افتخار کنند و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مسؤولیت دانشجویان بسیار سنگین است همانطور که مسؤولیت ما خیلی سنگین است.

نورمفیدی افزود: در گذشته نهضت‎هایی به وجود آمد و مردم قیام کردند اما در بین راه به خاطر مسائلی از بین رفت و آنچه را که به دست آوردیم از دست دادیم که این مسأله در تاریخ این کشور نباید دیگر تکرار شود.

وی تاکید کرد: نباید من طلبه و شما دانشجویان بگذاریم مسائلی مانند جریان نهضت نفت و مشروطه تکرار شود و باید با چنگ و دندان انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، مشکلات کشور در طول زمان، با تدبیر و همت مردم و انقلاب حل می‎شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار