مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در هشتم دی‌ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در گلستان

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: تسهیلات کم بهره در بخش گردشگری روستاهای استان یکی از برنامه‎های مهم در جهت حمایت از سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری استان است.

وی افزود: متأسفانه به جهت کم‎بهره بودن نرخ تسهیلات، واحدهای صنعتی به بهانه  محل استقرارشان در بافت روستا از این تسهیلات استفاده می‎کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: تسهیلات کم‎بهره باید سقف محدودی داشته باشند تا طرح‎های تولیدی بزرگ نتوانند از آن استفاده کنند.

کریمی حمایت از محصولات بومی و محلی و عرضه آن به بازارچه‎های محلی، تسهیل فرایند صدور مجوزهای در بخش گردشگری، رونق بازارچه‎های صنایع دستی را از جمله برنامه‎های مهم در جهت توسعه گردشگری استان عنوان کرد و افزود: یکی از معضلات در حوزه صنایع دستی بحث بیمه تأمین اجتماعی است که در واقع یکی از دغدغه‎های هنرمندان این بخش عدم بیمه تأمین اجتماعی می‎باشد.

روند اخذ تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی بسیار مشکل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه روند اخذ تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی بسیار مشکل است، بیان کرد: بسیاری از هنرمندان در خانه محصولات خود را تولید می‎کنند و ارائه تسهیلات در واحد تجاری امکان‌پذیر است از این‌رو بسیاری از این افراد از گرفتن تسهیلات معاف می‎شوند و آمار دریافت تسهیلات کاهش یافته است.

کریمی تجهیز کارگاه صنایع دستی و راه‎اندازی مراکز تخصصی صنایع دستی را از مهمترین برنامه‎های این سازمان بیان کرد و افزود: در حال حاضر ایجاد چهار مرکز تخصصی صنایع دستی را در دستور کار داریم و امسال عملیات برپایی دو بازارچه صنایع دستی در کردکوی و گنبدکاووس آغاز می‎شود.

وی بیان کرد: مشوق‎های صادراتی در حوزه صنایع دستی و بازارهای فروش محصولات هنرمندان باید فعال شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار