مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خبر داد

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: سامانه کارآفرینی روستایی استان در حال راه تهیه و راه‌اندازی است و مقرر شده نسخه اقتصادی برای 100 روستای استان تهیه شود.

راه‌اندازی سامانه کارآفرینی روستایی گلستان

به گزارش گلستان24، علی نصیبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان گمیشان، اظهار کرد: دهیاری‌های استان می توانند با ارائه طرح‌های توجیهی اقتصادی از تسهیلات درآمدزا که در قالب تفاهمنامه کشوری پست بانک و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قابل پرداخت است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با سود هشت درصد ارائه می‌شوند و تاکنون 6 طرح اقتصادی از سوی استان گلستان به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارائه شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان افزود: به دهیاری‌های دارای طرح اقتصادی مناسب، تا سه برابر بودجه تحقق یافته سال قبل آنها، تسهیلات قابل پرداخت است.

وی همچنین از توافق چهار جانبه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی، استانداری گلستان و بانک سینا خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه به طرح‌های اشتغالزایی روستایی از 100 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان تسهیلات با سود هشت درصد ارائه می‌شود و تاکنون برای 20 میلیارد تومان طرح توجیهی در نظر گرفته شده و برای مرحله اول از سوی استان ارائه شده و آمادگی ارائه طرح‌های دور جدید برای 20 میلیارد تومان اعطایی دوم به استان وجود دارد.

نصیبی گفت: در صورت اختصاص 20 میلیارد تومان دوم، اطلاع‌رسانی لازم به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان، خاطرنشان کرد: دهیاران باید اولویت‌های روستا را مورد توجه قرار دهند و مانده حساب‌های خود را در پروژه‌های عمرانی و طرح‌های درآمدزا در چهارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها هزینه کنند.

نصیبی، به همکاری‌های صندوق کارآفرینی امید در زمینه طرح‌های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید با توجه به تفاهمنامه کشوری با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی روستایی را با تخصیص تسهیلات با نرخ سود پایین مورد حمایت قرار می‌دهد و کارخانه کود آلی ترشیز که در «سقرتپه» گمیشان طی روزهای گذشته کلنگ آن به زمین خورد یکی از این نمونه‌ها است.

وی با تاکید بر پتانسیل‌های بالای شهرستان گمیشان در زمینه کارآفرینی و گردشگری، خاطرنشان کرد: سامانه کارآفرینی روستایی استان در حال راه تهیه و راه‌اندازی است و مقرر شده نسخه اقتصادی برای 100 روستای استان تهیه شود که تعدادی از روستاهای این شهرستان نیز شامل این موضوع خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با بیان اهمیت انضباط و شفافیت مالی در شرکت‌های تعاونی، یادآور شد: 21 پروژه عمرانی برای روستاهای شهرستان گمیشان از محل اعتبارات بند «و» در سال95 تعریف شده و در دست اقدام است.

وی افزود: دهیاران باید مطالبه‌گری و پیگیری لازم برای رفع نیازهای روستائیان را مورد نظر قرار دهند و نباید تنها نقش رابط ادارات و دستگاه‌های اجرایی را داشته باشند.

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان گمیشان ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت، گفت: همه باید مباحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند چرا که از این طریق افزایش درآمد کشور رقم خواهد خورد و این امر می‌تواند کشور را از تهدیدات احتمالی مراقبت کند.

امیرشیر توماج نقش دهیاران و شوراها را در توسعه شهرستان پراهمیت دانست و اظهار کرد: سیاست دولت حمایت از مناطق مرزی و محروم است و دهیاران باید در جذب مشارکت‌های اقتصادی و فرهنگی مردم تلاش کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار