مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه عدم جامعیت آماری، ستاد ساماندهی را ناکارآمد جلوه می‎دهد، گفت: حاشیه‎نشینی، طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فساد و خودکشی جزو آسیب اساسی در استان است.

5 آسیب اجتماعی گلستان را تهدید می‎کند

عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان در آسیب‎های اجتماعی ازجمله طلاق و خودکشی وضعیت خوبی ندارد، بیشترین خودکشی از طریق قرص گندم و سم گزارش شده است.

وی با ابراز گلایه از عدم حضور برخی نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در جلسات تصریح کرد: برخی دستگاه‎های اجرایی آمار و ارقام در حوزه آسیب‎های اجتماعی را ارائه نمی‎کنند که این وضعیت، ستاد ساماندهی را ناکارآمد جلوه می‎دهد.

* برخی دستگاه‎های اجرایی هیچ مقیاس و مدلی برای میزان آسیب‎های اجتماعی ندارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با ابراز تاسف بر اینکه اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‎های اجتماعی به خوبی مشخص نشده است، افزود: وزارت کشور جایگاه هر استان را در زمینه آسیب‎های اجتماعی مشخص و ارائه کرده است استان گلستان جزو استان‎های در معرض خطر قرار دارد.

چراغعلی گفت: به‎هنگام بودن اطلاعات و آمارها در آسیب‎های اجتماعی یک موضوع مهم است، برخی دستگاه‎های اجرایی هیچ مقیاس و مدلی برای میزان آسیب‎های اجتماعی ندارند، به‎هنگام نبودن اطلاعات سبب می‎شود تا سرانه و اعتبارات طبق آمارهای سال‎های گذشته برای استان کم‎برخوردار گلستان تدوین شود.

وی با بیان اینکه توجه و مقابله با آسیب‎های اجتماعی در صدر اولویت‎ها و سیاست‎های مدیریت استان قرار گرفته است، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس‎جمهور و وزیر کشور امروز جلسه ستاد مقابله با آسیب‎های اجتماعی با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد.

* نخبگان، افراد اثرگذار و تشکل‎های مردم نهاد نسبت به اقدامات پیشگیرانه ورود کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری پیرامون آسیب‎های اجتماعی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب حساسیت و نگرانی خودشان را از وضعیت موجود اعلام کردند که عمده این آسیب‎ها در حاشیه‎نشینی، طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فساد و خودکشی است و متاسفانه شاخص‎های قابل توجهی در استان است.

چراغعلی گفت: تمامی دستگاه‎های اجرایی مکلف هستند با استفاده از خرد جمعی و آگاهی رسانی و با استفاده از ظرفیت نخبگان، افراد اثرگذار و تشکل‎های مردم نهاد نسبت به اقدامات پیشگیرانه ورود کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به افت ناگهانی شاخص‎های موجود و ملاک‎های سنجش و آسیب‎های اجتماعی، ساز و کارهای مناسب برای مقابله با این موارد در استان سازماندهی شود.

* مقابله با آسیب‎های اجتماعی باید تبدیل به یک نهضت عمومی در سطح استان شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به کمبود منابع مالی افزود: مدیران دستگاه‎های اجرایی باید با استفاده از امکانات موجود، درایت و اهتمام وافر در راستای کنترل آسیب‎های اجتماعی ورود کنند.

چراغعلی با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب‎های اجتماعی باید تبدیل به یک نهضت عمومی در سطح استان شود، ابراز کرد: از فرهیختگان، صاحبنظران و افراد اثرگذار جامعه دعوت می‎کنیم تا راهکارهای مناسب در این راستا ارائه کنند.

وی گفت: دستگاه‎های اجرایی به تنهایی قادر به مقابله با موج مخرب آسیب‎های اجتماعی نیستند و حضور تشکل‎های مردم نهاد و افراد اثرگذار می‎تواند نتایج مطلوبی در بر داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار