گلستان24 گزارش می دهد؛

معاون اولین رئیس جمهور مدعی بود که 90 درصد از تلفات زلزله کرمانشاه مربوط به ساکنان مسکن مهر است که این ادعا ها به آماری که اداره کل راه وشهر سازی کرمانشاه داد به شدت تکذیب شد.

تناقص آشکار در آمار های مسئولین دولت/ مسکن مهری  که ناجی خیلی از جان ها شد

به گزارش گلستان24؛شاید به شود گفت که زلزله کرمانشاه پر تلفات و سخت ترین حادثه برای مردم ایران در سال 96 بوده است،این زلزله با خرابی های ویرانگر خود موجب کشته شدن تعداد زیادی از هموطنانمان شد.

این زلزه که باقدرت 7/4 دهم ریشتر به وقوع پیوست باعث شد تاحدود 90درصد خانه های مردم به ویرانه تبدیل شود.

در این زمان که رسانه های باید با آرام کردن جو و جلوگیری از ایجاد حاشیه های نامربوط مردم را به آرامش دعوت کنند، ولی رسانه های وابسته به دولت با دنبال کردن یک خط شروع به ایجاد جو سازی و بهره بری سیاسی کرده اند.

در ادامه رسانه های ضد انقلاب و رسانه های که حامی فتنه گران نیز شناخته می شوند با پر رنگ کردن این خط باعث ایجاد جوی سیاسی در این حادثه ناگوار شدند.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این زمان که در تهران حضور داشت در جلسه ستاد بحران مدعی شود که 90 درصد از کشته شدگان ساکنان خانه های مسکن مهر بوده اند.

بلافاصله بعد از این صحبت رسانه های گفته شده بعضا با گذاشتن تصاویری از زلزله ی کشور های دیگر به دنبال این بودند تا مردم را قانع کنند که طرح  مسکن مهر از ریشه و بن غلط بوده است.

خسارات ناشی از زلزله در کرمانشاه8

اگر به تصاویر باالا دقت کنید می بینید که در مقابل این زلزله ی ویرانگر تمام سازه ها و سقف این ساختمان پا برجا مانده است  و فقط دیواره  های این بنا ریخته است.

خسارات ناشی از زلزله در کرمانشاه10

ولی تصور بالا که از محله ای در شهر سرپل ذهاب گرفته شده است قدرتمند بودن ساختمان های مسکن مهر با چندین طبقه را نسبت به دیگر ساختمان های شخصی ساز نشان می دهد.

اما نباید در این مسئله غافل بود که برخی از پیمانکاران به علت سود بیشتر از مصالح نامرغوب استفاده کردهاند و باعث ایجاد خسارت هایی در این ساختمان ها شده اند.

این سودجویی و کم کاری پیمانکار هابه علت  عدم نظارت کار فرما یعنی دولت صورت گرفتهاست

 طبق گزارشات رسیده  این ساختمان ها در سال 94 به بهره برداری رسید ه اند به این ترتیب دولت آقای روحانی باید پاسخگوی این کم کاری مسئولین دولت باشند.

با این که رئیس جمهور و معاون وی مدعی بودند مسکن مهر عامل کشته شدن  تعدا زیادی از مردم است، روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی کرمانشاه طی گفت و گویی که  با خبرگزاری انجام داده بود مدعی شد که تنها 2 نفر از کشته شدگان این حادثه از ساکنان مسکن مهر بوده اند زیرا دراین ساختمان ها هیچ سقفی فرو نریخته است.

 

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار