معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام نوروز تاکنون بیش از یک میلیون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی کشور انجام شده است.

 ثبت بیش از یک میلیون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی کشور در ایام نوروز

به گزارش گلستان24؛قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در بازدید از نحوه ارائه خدمات از مرکز آموزشی درمانی 5 آذر گرگان و اورژانس 115 استان اظهار داشت: استان گلستان از جمله استان‌های گردشگری کشور است و براساس آمار تاکنون 50 هزار نفر از این استان سرسبز بازدید داشته‌اند و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت به مردم و مسافران هستند.

وی افزود: بالغ بر یک میلیون  مراجعه  به مراکز بهداشتی و درمانی کشور صورت گرفته که بیش از 25 هزار مورد آن بستری بوده و یک‌هزار مورد نیز بیماری‌های قلب وعروق بوده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اورژانس‌های 115 کشور تاکنون 100 هزار ماموریت انجام داده که بیش از یک‌پنجم آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که بخشی از آنان در محل درمان شده‌اند و بخش عمده‌ای از مصدومان نیز به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از 800  پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌های کشور داریم که این آمار جدا از پزشکان آنکال و حضور پزشکان عمومی است. تاکنون در استان گلستان 2 هزار عمل جراحی درایام نوروز انجام شده که بیانگر حضور فعال نیروها در مراکز درمانی است البته همه موارد جراحی‌ها موارد اورژانسی نبوده است.

جان بابایی با اعلام اینکه سامانه 190 به صورت شبانه‌روزی به مردم کشور خدمت ارائه می‌کند، افزود: تاکنون مردم بیش از 5 هزار بار با این سامانه در موارد رفع مشکلات دارویی، درمانی، بهداشت و شکایات ارتباط برقرار شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های مختلف از وزارت بهداشت هم به صورت رسمی و هم سرزده از مراکز استان‌ها به منظور بررسی کیفیت خدمات به مردم بازدید می‌کند، افزود: همکاران ما در دانشگاه‌ها نیز این بازدیدها را در دستور کار دارند.

معاون وزیر بهداشت ضمن تاکید بر تماس مردم با سامانه 190 خطاب به مسافران گفت: با توجه به اینکه از نیمه تعطیلات درحال گذر هستیم از همه مسافران می‌خواهم که در برگشت از سفر احتیاط کنند و ملاحظه زمان را داشته باشند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار