مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان هشدار داد؛

مهنس سمیعی:با توجه به افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم،رعایت موازین بهداشتی باید در دستور کار مسئولین تکایا و مردم قرارگیرد.

ریختن مواد غذایی بسیار داغ در ظروف یک بار مصرف عوارض زیادی برای مصرف کنندگان دارد/ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین ظروف پلاستیکی شود

به گزارش  گلستان24؛ مهندس سمیعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران ،گفت: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و صفر در استان گلستان و  اهمیت سلامت عزاداران مقتضی است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در راستای حفظ و ارتقای سلامت عزاداران  ا برنامه ریزی منسجم و مدون صورت پذیرد.

مهندس محسن سمیعی  در ادامه  خصوص مضرات ظروف پلاستیکی خاطر نشان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم و ایام عزاداری به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و از این رو رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی ضروری است.

وی در ادامه یادآور شد: ظروف یک بار مصرف از جنس 'پلی استایرن' توانایی تحمل دمای بالاتر از 65 درجه را ندارند و ریختن مواد غذایی بسیار داغ در آنها عوارض و خطرات زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دارد چراکه در حرارت بالا، گاز دیوکسین آزاد می کنند. -

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان  با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی به جای ظروف پلاستیکی تصریح کرد: رسانه ها در زمینه در فرهنگ سازی نقش  موثری را ایفا میکنند  این در حالی است که خود مردم می توانند با استفاده از ظروف شیشه ای و گیاهی سلامت خود و شهر را به خصوص در ایام سوگواری سالار شهیدان ارتقاء دهند. 

وی در پایان  در خصوص لزوم نظافت ورودی و خروجی مساجد و تکایا در ایام محرم نیز تاکید کرد افزود: با توجه به جایگاه رفیع مساجد در فرهنگ اسلامی و نقش محوری آن در میان مسلمانان رعایت حرمت و حفظ نظافت و قداست آن بر همه واجب است، همچنین قرار دادن سطلهای بزرگ در کنار ایستگاه ها و لزوم پاکسازی معابر و اطراف مساجد خصوصا در این ایام به شهرداریها و دهیاریهای استان توصیه می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار