مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان هشدار داد؛

مهنس سمیعی:با توجه به افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم،رعایت موازین بهداشتی باید در دستور کار مسئولین تکایا و مردم قرار بگیرد.

ریختن مواد غذایی بسیار داغ در ظروف یک بار مصرف عوارض زیادی برای مصرف کننده دارد/ضروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین ظروف پلاستیکی شود

به گزارش  گلستان24؛ مهندس سمیعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران ،گفت: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و صفر در استان گلستان و  اهمیت سلامت عزاداران مقتضی است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در راستای حفظ و ارتقای سلامت عزاداران  ا برنامه ریزی منسجم و مدون صورت پذیرد.

مهندس محسن سمیعی  در ادامه  خصوص مضرات ظروف پلاستیکی خاطر نشان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم و ایام عزاداری به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و از این رو رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی ضروری است.

وی در ادامه یادآور شد: ظروف یک بار مصرف از جنس 'پلی استایرن' توانایی تحمل دمای بالاتر از 65 درجه را ندارند و ریختن مواد غذایی بسیار داغ در آنها عوارض و خطرات زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دارد چراکه در حرارت بالا، گاز دیوکسین آزاد می کنند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان  با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی به جای ظروف پلاستیکی تصریح کرد: رسانه ها در زمینه در فرهنگ سازی نقش  موثری را ایفا میکنند  این در حالی است که خود مردم می توانند با استفاده از ظروف شیشه ای و گیاهی سلامت خود و شهر را به خصوص در ایام سوگواری سالار شهیدان ارتقاء دهند. 

وی در پایان  در خصوص لزوم نظافت ورودی و خروجی مساجد و تکایا در ایام محرم نیز تاکید کرد افزود: با توجه به جایگاه رفیع مساجد در فرهنگ اسلامی و نقش محوری آن در میان مسلمانان رعایت حرمت و حفظ نظافت و قداست آن بر همه واجب است، همچنین قرار دادن سطلهای بزرگ در کنار ایستگاه ها و لزوم پاکسازی معابر و اطراف مساجد خصوصا در این ایام به شهرداریها و دهیاریهای استان توصیه می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار