رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: توقع ما از دولتمردان و رئیس جمهور آن است که اعلام کنند سهم جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان از صندوق توسعه ملی و منابع ارزی چه میزان بوده است.

کامیاب: رئیس جمهور سهم مردم گلستان از صندوق توسعه ملی را مشخص کند/ بیکاری، فقر و توسعه‎نیافتگی گلستان حاصل مدیران ناتوان است

به گزارش گلستان 24 ؛الطافات کامیاب عصر شنبه در میزگرد تخصصی «انتظار صنعت، حمایت و تدبیر و امید» که به‎مناسبت سفر رئیس جمهور به استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه صنعت در کشور، خانه صنعت نیز همه تلاش خود را برای توسعه کشورمان و صنعت استان گلستان به کار می‎گیرد و دغدغه ما توسعه گلستان و اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها در توسعه کشورها نقش موثری دارند، افزود: بسیاری از مشکلات صنعت و جامعه را می‎توان با همکاری رسانه‎ها بررسی، پایش و حل کرد.

*گزارش‎ها جذاب و عملکردها ضعیف است/ مشکلات صنعت گلستان بی‎شمار است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان اشاره و بیان کرد: مسائل و مشکلات صنعت ما بسیار زیاد است و می‎خواهیم خواسته‎ها و مشکلات صنعت از طریق رسانه‎ها به گوش مسؤولان برسد.

کامیاب با بیان اینکه هر دولتی در حد توان خود کار کرده است، خاطرنشان کرد: چندین مشکل در استان و کشور وجود دارد، متأسفانه ما بیشتر گزارش می‎دهیم تا عمل کنیم، گزارش‎ها جذاب اما عملکردها ضعیف است.

وی بیان کرد: در آستانه سفر هیئت دولت به استان گلستان از رئیس جمهور سوال می‎کنیم که سفر دوم را در دستور کار دارید اما مصوبات سفر قبلی چه شد و چه میزان اعتبار از منابع ملی به آنها اختصاص یافت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تأکید کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و جوانان بسیاری برای حفظ نظام و میهن شهید شدند تا ما مستقل شویم اما امروز در چنین وضعی قرار گرفتیم و این شرایط ناشی از وجود مدیران ناکارآمد است.

کامیاب از نادیده گرفتن خانه صنعت در سفر رئیس جمهور به گلستان گلایه کرد و متذکر شد: در آستانه سفر رئیس جمهور در نتیجه ناکارآمدی برخی مدیران استانی، نه تنها با مجموعه صنعت که هیچ نشستی حتی با خانه صنعت صورت نگرفت تا از این قشر مشکلات و ضعف‎ها و دیدگاه های آنها را جویا شوند.

*مشکلات بخش صنعت با تصمیم‎گیری پشت درب‎های بسته احصاء نمی‎شود

 وی نادیده گرفتن خانه صنعت را نشانه ضعف مدیران دانست و یادآور شد: وقتی آقایان پشت درب‎های بسته برای سفر رئیس جمهور تصمیم می‎گیرند طبیعی است که نیازهای بخش صنعت احصاء نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه امروز که استان گلستان در بیکاری، فقر و توسعه‎نیافتگی قرار دارد حاصل مدیران ناتوان است، افزود: با تصمیم دولتی استان گلستان و کشور به جایی نمی‎رسد؛ روزی بزرگترین صادرکننده پنبه بودیم و طلای سفید متعلق به گلستان بود اما همه را با ناکارآمدی و بی‎تدبیری از بین بردیم.

کامیاب تأکید کرد: تصویب 3 هزار طرح در سفر رئیس جمهور برای ما به‎عنوان یک صنعت‎گر کار خوشایندی نیست و توقع ما از دولتمردان و رئیس جمهور آن است که سهم جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان گلستان از صندوق توسعه ملی و منابع ارزی چه میزان بوده است و چقدر از صنایع بزرگ و ملی در استان برخوردار شدیم؟

وی در پایان بر شکل‎گیری اتاق صنعت تأکید کرد و تصریح کرد: همانطور که اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی داریم حتماً باید اتاق صنعت شکل بگیرد و این یکی از مطالبات ما از رئیس جمهور در سفر به استان گلستان است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار