وزیر نیرو گفت: طرح آب‌گیری سد نرماب چهل‌چای تا نوروز ۱۳۹۹ آغا و تا سال ۱۴۰۰ نهایی می‌شود.

 وزیر نیرو در گرگان: طرح آب‌گیری سد نرماب تا سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه عملیات آغاز آب‌رسانی به شهرها و روستاهای شرق استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امید داریم تا طرح سد نرماب چهل‌چای تا نوروز 1399 به آبگیری برسد و در ابتدای سال 1400 مراحل نهایی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان چندین طرح آب‌رسانی و برق‌رسانی  در استان گلستان اجرایی می‌شود که عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق مرزی گلستان یکی از مهم‌ترین این طرح‌هاست.

وزیر نیرو تاکید کرد: در فاز نخست طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال اجرایی  و این طرح با هدف تامین آب شرب شهرهای مراوه‌تپه، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش و 130 روستای واقع در نوار مرزی استان گلستان اجرا می‌شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: آبرسانی این طرح از منابع آب زیرزمینی و سطحی سد نرماب چهل‌چای تامین و بیش از 556 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وزیر نیرو افزود: اجرای طرح شبکه زهکشی، بهره برداری از طرح مجتمع آب رسانی مراوه تپه با پوشش 11 هزار نفری و طرح زهکشی 10 هزار هکتاری در آق‌قلا از جمله طرح‌های مهم استان گلستان است که به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان تصریح کرد :سد لاستیکی در گنبدکاووس، تامین آب شرب گرگان از دیگر طرح‌های استان گلستان است که به پایان رسید و 3 طرح بزرگ 6 هزار هکتاری زهکشی آق‌قلا، گمیشان ، آب‌رسانی به شهرهای مرزی مراوه تپه، مینودشت از جمله مهم‌ترین این طرح‌هاست.

وی افزود :این طرح با پایان عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای در سال 1400 به بهره‌برداری می‌ رسد  و همچنین نیروگاه کوچک خورشیدی در مراوه‌تپه یکی دیگر از طرح‌هاست که احداث آن آغاز شد.

وزیر نیرو افزود : حدود 3850 میلیارد تومان اعتبار برای تامین منابع مالی این طرح هزینه شده و یا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار