مسئول برگزاری تورهای عکاسی محرومیت‌زدایی از حضور ۲۲ عکاس خبری و فیلمساز رسانه‌های مختلف کشور در مناطق سیل‌زده گلستان خبر داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از سیل محور گزارش‌هاست

حضور عکاسان خبری در مناطق سیل‌زده/آسیب‌های اجتماعی محور گزارش‌ها

به گزارش گلستان 24 ؛ از ششم اردیبهشت ماه یک تور رسانه‌ای از عکاسان خبری و فیلمسازان خبرگزاری‌های رسمی کشور وارد مناطق سیل‌زده گلستان شده‌اند.

با حیدر رضایی، عکاس و مسئول برگزاری تورهای عکاسی محرومیت‌زدایی حول محور حضور این عکاسان و فیلمسازان در مناطق سیل‌زده گلستان به گفتگو نشستیم.

وی از حضور ۲۲ عکاس خبری و فیلمساز از رسانه‌های رسمی مختلف از جمله خبرگزاری مهر، فارس، ایسنا، ایلنا و … خبر داد و به خبرنگار مهر اظهار کرد: این تور به دعوت روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور وارد مناطق سیل‌زده گلستان شده است.

مسئول برگزاری تورهای عکاسی محرومیت‌زدایی با اشاره به اینکه دو منطقه سیل‌زده آق قلا و گمیشان محل اصلی تهیه گزارش‌ها در استان گلستان است، افزود: به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور خدماتی که این سازمان در مناطق سیل‌زده به مددجویان بهزیستی و مردم ارائه می‌کند و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانواده‌ها که به واسطه وقوع سیل شدت می‌یابد و حل آن جزو وظایف سازمان بهزیستی است محور گزارش‌ها قرار گرفته است.

این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم که دستگاه‌های خدمات‌رسان قدرت و تأثرگذاری رسانه را درک کرده‌اند وی ادامه داد: بهزیستی به‌خاطر اینکه با افراد آسیب‌دیده و انسان‌هایی که در خانواده و اجتماع با مشکلاتی مواجه شده‌اند درگیری کاری دارد و برای ما هم مهم است که بر اساس وظیفه رسانه‌ای اطلاع رسانی انجام دهیم؛ تلاش داریم غیر از محدودیت‌های اعتباری و نیروی انسانی که سازمان بهزیستی همیشه با آن درگیر بوده بتوانیم نظر خیران و مسئولان مربوط که می‌توانند در این حوزه به بهزیستی کمک بدهند را جلب کنیم و در این حوزه اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

کمک‌گیری سازمان‌های خدمات‌رسان از رسانه را به فال نیک می‌گیریم

رضایی اضافه کرد: این تور عکاسی و فیلمسازی از ششم اردیبهشت وارد مناطق سیل‌زده گلستان شده و پس از یک هفته گلستان را ترک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ خبرنگاری همراه این تور رسانه‌ای نیست، تصریح کرد: عکاسان خبری و فیلمسازان حاضر در مناطق سیل‌زده گلستان از شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، تبریز، قزوین، کرمان و مشهد هستند و حتی از پنج عکاس گلستانی فعال در رسانه‌های رسمی برای حضور در این تور دعوت شده است.

 

 

وی بیان کرد: در برگزاری این تور نکته خیلی مهمی وجود دارد هرچند دیرهنگام است اما شروع آن را به فال نیک می‌گیریم.

رضایی توضیح داد: خوب است که مراکز خدمات رسانی که به آسیب‌دیده‌ها خدمات ارائه می‌دهند و به مسائل اجتماعی ناشی از سیل، زلزله و … می‌پردازند به این نتیجه رسیده‌اند که برای اطلاع‌رسانی و آموزش از رسانه‌ها کمک بگیرند تا مشکلات کمتر شود.

این عکاس و مسئول برگزاری تورهای عکاسی محرومیت‌زدایی گفت: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم که دستگاه‌های خدمات‌رسان قدرت و تأثیرگذاری رسانه را درک کرده‌اند و امیدواریم رسانه‌ها هم از اشتراکاتی که با این مراکز دارند هم‌پیمانی داشته باشند تا هم نیازهای رسانه‌ای خودشان را انجام دهند و هم با خدماتی که دوستان در این مراکز انجام می‌دهند همراه شوند.

تقویت رسانه‌های بومی

وی افزود: تلاش این تور بر این بوده که علاوه بر اینکه تمرکز را از تهران، مسائل و حواشی آن بردارد به استان‌ها و مشکلات و مسائل آن‌ها بیشتر توجه داشته باشد.

هرشب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و تلاش داریم عکاسان و خبرنگاران استانی را آموزش دهیم رضایی با تأکید بر اینکه رسانه‌های بومی در استان‌ها باید فعال شوند، ادامه داد: رسانه‌های بومی درک بهتر و آمادگی بیشتری برای انتشار دارند و یکی دیگر از موضوعاتی که در این تور آن را دنبال کرده‌ایم تقویت رسانه‌های بومی است.

وی با یادآوری اینکه پنج عکاس گلستانی هم در این تور حضور دارند، اضافه کرد: در مرکز اقامت هرشب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و تلاش ما این است به عکاسان و خبرنگارانی که در استان‌ها به ما می‌پیوندند آموزش دهیم تا این افراد ضمن ارتقاء با همکاران سایر استان‌ها ارتباط‌های بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه‌های بومی هم از این فضا استفاده کنند و تأثیرات خوبی داشته باشند و هم اینکه مراکزی که در این حوزه کار می‌کنند به رسانه‌های بومی خودشان بیشتر توجه داشته باشند و آن‌ها را تقویت کنند و با همکاری فیمابین تأثیرگذاری بیشتری در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار