درآمدزایی دانشگاه توجیه برگزاری یک جشن مدرسه لاکچری؛

دبستانی در زعفرانیه تهران، جشن پایان تحصیلی دانش‌آموزانش را در این تالار برگزار میکند و شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز با ظواهر غیر دانشجویی و خارج از قوانین دانشگاهی در این مراسم حاضر می شوند که همین موضوع با اعتراض برخی از دانشجویان روبرو می شود.


ماجرای مراسم پرحاشیه تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی چه است؟ +عکس

به گزارش گلستان24؛از روز گذشته خبرهایی مبنی بر برگزاری یک جشن در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی که با حواشی خاصی همراه بوده، منتشر شده است؛ ماجرا از این قرار است که دبستانی در زعفرانیه تهران، جشن پایان تحصیلی دانش‌آموزانش را در این تالار برگزار میکند و  شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز با ظواهر غیر دانشجویی و خارج از قوانین دانشگاهی در این مراسم حاضر می شوند که همین موضوع با اعتراض برخی از دانشجویان روبرو می شود.

مسئولان دانشگاهی توجیه برگزاری این نوع همایش را درآمدزایی از امکانات دانشگاه عنوان کرده اند. مسئله ای که باعث شد دانشجویان و فضای مجازی از شب گذشته نسبت به ان موضوع مثبت یا منفی داشته باشند.

واکنش جامعه اسلامی دانشجویان به اتفاقات دانشگاه شهید بهشتی

محمد کاهانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: میهمانان این جشن را والدین، مربیان و دانش آموزان مدرسه‌ای لاکچری در پایتخت تشکیل می‌دادند که با ظاهری به دور از چارچوب و مقررات فضای علمی دانشگاه در این مراسم تجملاتی شرکت کرده بودند، حضور این افراد با این ظاهر تعجب هر دانشجویی را برمی‌انگیخت و این سوال مطرح می‌شد که چطور چنین مراسم بی‌ضابطه و قانونی در حال برگزاری در قلب فضایی آکادمیک و قانون‌مند است؟(بیشتر بخوانید)

واکنش یک فعال دانشجویی به برنامه عجیب دانشگاه شهید بهشتی

محمدجعفر برزگر در رابطه با بروز برخی هنجارشکنی در سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی که صدای اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشت، گفت:  گویا برنامه‌های درآمدزا در اولویت دانشگاه است نه برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی. مطمئناً از اجاره تالار درآمدی برای دانشگاه کسب می‌شود که در بعضی موارد ایجاد درآمد خوب است و دانشگاه هم نیاز به کسب درآمد دارد، اما دانشگاه نباید به هر شیوه نامتعارفی برای کسب درآمد متوسل شود. دانشگاه محیطی علمی و فرهنگی است و نباید فقط جنبه مادی برای آن در نظر گرفت..(بیشتر بخوانید)

انتشار تصویر قابل تامل در سایت مدرسه مهد آفتاب آذرین از وضعیت پوشش دانش آموزان

واکنش بسیج دانشجویی به اتفاقات دانشگاه شهید بهشتی

صابر باغخانی‌پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در برگزاری این برنامه گفت: متاسفانه پارسال چندین بار برنامه‌هایی که منافی عفت و فضای علمی دانشگاه بود در تالار ابوریحان بیرونی برگزار شد و بنده به عنوان عضو شورای فرهنگی دانشگاه در جلسه‌ای که در پاییز سال ۹۷ برگزار شد این مسئله را گوشزد کردم و قرار بر این شد که مسئولین امر نظارت مضاعفی بر مسئله قرار داد‌های تالار ابوریحان بیرونی داشته باشند.(بیشتر بخوانید)

در پی این اقدام دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان اعتراضات خود را در فضای توئیتر با هشتگ #افتضاح_تالار_ابوریحان نشان داده اند. یکی از دانشجویان در واکنش توئیتری خود نوشته است: خاطرم هست در جلسات سال گذشته شورای فرهنگی دانشگاه، بحثی مفصل سر نوع برنامه هایی که در تالار ابوریحان گرفته می شود، انجام گرفت و قرار شد دیگر به برنامه های هنجار شکن و منافی فضای آکادمیک «به سبب نظارت مضاعف ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی بر قرار دادهای تالار» مجوز داده نشود، تکرار اینگونه برنامه ها یا عمدی است یا بی عرضگی در مدیریت و حالت سومی را نمی توانم متصور باشم.

در ادامه برخی از این واکنش ها را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار