در نشست خبری فرماندار و شهردار آزادشهر با اصحاب رسانه مطرح شد؛

نشست خبری فرماندار و شهردار آزادشهر با خبرنگاران این شهرستان ظهر امروز در دفتر فرماندار آزادشهر برگزار شد.در این نشست فرماندار از وضعیت نابسامان شهر و بی برنامه بودن شورای شهر گلایه کرد و شهردار نیز اعلام کرد که تا پایان سال وضعیت شهر را اصلاح می کنم.

 اوضاع شهر نابسامان است و شورای شهر برنامه ای ندارد

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از تیتر آزاد، خبرنگاران آزادشهر صبح امروز توسط پیامک برای نشست خبری‌ با فرماندار در دفتر وی و ساعت ۱۲ ظهر دعوت شدند، اما وقتی به وارد جلسه شدند، مشاهده کردند ، نشست خبری شهردار آزادشهر با اصحاب رسانه و فرماندار این شهر می‌باشد.

در ابتدای جلسه سید رسول حسنی فرماندار آزادشهر شروع به گلایه از اوضاع نابسامان شهر کرد و گفت: آزادشهر در سال گذشته ۳ شهردار به خود دید که این اصلا خوب نبود. وضعیت این شهر اصلا جالب نیست. مشکلات زیادی در این شهر وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی افزود: شورای شهرهای این شهرستان برای سال ٩٨ برنامه عملیاتی و قابل اجرایی ارائه نکرده اند و به همین دلیل ، بنده بیشتر مصوبات این شورا را پیگیری می کنم.

حسینی بیان کرد: تعریض، آسفالت معابر و توسعه فضای سبز در اولویت برنامه های مدیریت شهری باشد . چند روزی است که شهرداری در حال آسفالت معابر است و همین اندازه که آسفالت ریزی انجام می شود بنده راضی هستم. اصلاح شبکه معابر در دستور کار قرار دارد و تا هفته آینده دو معبر باز خواهد شد.

 

فرماندار آزادشهر تصریح کرد: فروش فضای سبز توسط شهرداری را اصولی نمیدانم. تقریبا تمام فضای سبز این شهر به فروش رسیده است و تعداد پارکهای محلی در این شهر بسیار کم است. با پیگیری‌های انجام شده تا چند وقت دیگر یک بوستان در کمربندی شهید کوهساری کلنگ زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ناهمگونی ساخت و ساز در شهر نمای آزادشهر را زشت کرده است. ساخت آپارتمانهای چندین طبقه بدون برنامه در کوچه‌ها، خانه‌های روبرو را در تاریکی فرو برده است.

حسینی اظهار کرد: متاسفانه شاهد کوچک شدن زمین‌های شهری به ۱۰۰ متر و ۵۰ متر می باشیم و این موضوع در آینده این شهر را با مشکل مواجه خواهد کرد.

فرماندار آزادشهر اعلام کرد: اختصاص تمام زمینها به بنا ندید گرفتن فضای سبز و پارکینگ یکی دیگر از مشکلات این شهر است. متاسفانه پارک ماشین در خیابان بخاطر نبود پارکینگ، آمار سرقت از خودروها را بالا می برد.

وی اذعان کرد: پارک زیتون آزادشهر ظرفیت بسیار خوبی دارد که متاسفانه وضعیت خوبی ندارد و باید شهرداری فکری به حال آن بکند.

حسینی گفت: در خصوص عدم تجاوز به حریم رودخانه‌ها شهرداری باید جدی برخورد کند. فرمانداری به متجاوزان به حریم رودخانه هیچ خدماتی نخواهد داد. در سیل اخیر به زمینهایی که با مسدود کردن مسیر رودخانه باعث طغیان رودخانه به سمت زمین خود شده بودند و یا خانه‌هایی که در مسیر رودخانه درست شده بودند، هیچ کمکی پرداخت نکردیم.

فرماندار آزادشهر افزود: از آقای بذری دادستان آزادشهر تشکر می کنم که با ما در بازید میدانی از نقاط مختلف شهرستان همراهی می کند و امادگی خود را برای برخورد با متخلفان اعلام کرده است. در خصوص خانه‌هایی که به حریم رودخانه تجاوز کنند، دادستان اعلام کرده است که آمادگی دادن حکم تخریب را دارد.

وی بیان کرد: پیاده روهای آزادشهر شرایط خوبی ندارد و باید برای معلولین مناسب سازی شود. نظارت نظام مهندسی بر ساختمانها بسیار ضعیف است و اثر این نظارت در خانه‌ها دیده نمی شود. این قسمتی از مشکلات آزاشهر بود. تمامی مشکلات شهر نوشته شده و برای شهردار ارسال شده است که امیدواریم بزودی اصلاح شود.

 

حسینی در پایان خبر داد: با پیگیری ها و بنا به اقدامات انجام شده ، مبلغ ٢٠٠ میلیون تومان به شهرداری نوده خاندوز، ١٥٠ میلیون تومان به شهرداری آزادشهر و ١٠٠ میلیون تومان به شهرداری نگین شهر مساعدت مالی خواهد شد.

بعد از سخنان فرماندار، خبرنگاران از شهردار در خصوص زمان حذف سرعتگیرهای غیر استاندارد، اصلاح وضعیت ناودانی‌ها، نحوه جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه، سد معبرها، تغییر مکان شنبه بازار و ... سوال کردند.

علی اصغر منصوری شهردار آزادشهر در پاسخ به سخنان فرماندار و خبرنگاران گفت: بنده میراث دار یک شهر خراب هستم و اصلاح این مشکلات حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

وی افزود: اگر تا پایان سال ۹۸ مشاهده شد که حداقل ۷۰ درصد مشکلات شهر برطرف شده، یعنی بنده برای مدیریت شهر برنامه داشته ام، و بنده در تلاشم تا تا پایان سال وضعیت شهر را اصلاح کنم.

شهردار آزادشهر در پاسخ به ادعای فرماندار در خصوص بی برنامه بودن شورا اعلام کرد: بودجه سالانه بر اساس برنامه شورا نوشته می شود و بنده بزودی این برنامه را برای شما ارسال می کنم.

منصوری در پایان گفت: امروز دستور برخورد جدی با متخلفین سد معبر را ابلاغ کرده ام. در خصوص شنبه بازار نیز باید بگویم، بزودی شنبه بازار به انتهای ۲۰ متری معلم تغییر مکان خواهیم داد تا از اتفاق احتمالی در کوچه‌های بن بست مکان فعلی جلوگیری کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار