کریمی از خرید کشتی کروز برای به کارگیری در سواحل استان گلستان توسط یک سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: برای جذب مسافر و گردشگر در استان باید طلسم سواحل دریایی استان شکسته شود و سرمایه‎گذاری در این بخش انجام شود.

خرید کشتی کروز در سواحل استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم کریمی» امروز پنجشنبه (۳ مرداد) در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: گردشگری دریایی یکی از موضوعاتی است که استان‎های شمالی به آن خوب پرداخته اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: 5 میلیون مسافر در دو روز وارد استان‎های گیلان و مازندران می‎شوند و از سویی در استان خراسان رضوی و شمالی نیز برای بهره گیری از سواحل دو استان شمالی همجوار ما از استان عبور می‎کنند.

 

کریمی یادآور شد: برای جذب مسافر و گردشگر در استان باید طلسم سواحل دریایی استان شکسته شود و سرمایه‎گذاری در این بخش انجام شود.

 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار زیادی در بخش سواحل استان گلستان نداریم، تاکید کرد: امکان شنا در سواحل استان گلستان وجود ندارد و گردشگری که به سواحل استان گلستان می‎آید باید از امکان شنا داشته باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان متذکر شد: آب‎های سواحل گمیشان بسیار زیباست و از سویی ما هنوز حمل و نقل در حوزه دریایی در استان گلستان نداریم.

 

کریمی خاطرنشان کرد: با موانع متعدد محیط‎ زیستی روبرو هستیم و از طرفی، پتانسیل ایران در گردشگری مشخص است و باید بستر برای سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری به وجود بیاید.

 

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری برای خرید یک کشتی کروز در استان گلستان وجود دارد، متذکر شد: 700 کیلومتر ساحل و همچنین 131 کیلومتر نوار ساحلی داریم که 20 درصد نوار ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان بیان کرد: قطار گردشگری از خلیج فارس تا دریای خزر (گرگان) راه‎اندازی شود و مذاکراتی با مدیرکل راه‎آهن داشتیم و گزارش آن را نیز به استانداری ارائه کردیم و همچنین آمادگی چارتر شدن این قطار گردشگری توسط شرکت‎های بخش خصوصی وجود دارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار