توزیع ۲۰۰ هزار پاکت برای اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در مدارس گلستان، زهکشی ۱۸۶۰ هکتار از اراضی زراعی آق‌قلا و لایروبی ۱۹۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان پس از سیل، از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه گلستان است.

لایروبی ۱۹۹ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پاکت برای مشارکت دانش آموزان در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها گفت: این مرحله امروز دهم مهرماه با هدف کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت با شعار "با رنگ مهر رویایی را بسازیم" در دو هزار و ۵۰۰ مدرسه استان برگزار می‌شود.

اسکندر اسکندری بیان کرد: در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها گلستانی‌ها ۱۲ میلیارد ریال به دانش آموزان کم بضاعت کمک کردند.

**

امیرشیر توماج فرماندار آق قلا از اجرای طرح زهکشی در یک‌هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به روش لوله گذاری با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: اصلاح ساختار خاک‌های شور، ذخیره سازی آب در آب بندان ها، تغذیه گیاهی، اصلاح ساختمان خاک‌های زراعی و خروج سیلاب به سمت دریا از مزایای اجرای زهکشی از طریق لوله گذاری در اراضی کشاورزی است.

**

رییس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گلستان گفت: برای ساماندهی و مدیریت مصرف سوخت بخش کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی ملزم به پلاک گذاری شدند و از ابتدای آبان ماه امسال ارایه سوخت فقط به تراکتورها و کمباین های دارای پلاک انجام خواهد شد.

مریم برزنونی گفت: تاکنون ۳۷ درصد تراکتورها و کمباین های مشمول این طرح در گلستان پلاک گذاری شدند.

**

استاندار گلستان گفت: ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه های قره سو، گرگانرود و اترک در زمان سیلاب و ۹۴ کیلومتر از این رودخانه ها پس از سیلاب تاکنون لایروبی شده و تلاش می کنیم پیمانکاران جدید را برای لایروبی رودخانه هایی که از شهرها می گذرند بکارگیری کنیم.

هادی حق شناس ادامه داد: هدف از لایروبی رودخانه ها و امکان آبگیری هرچه سریعتر سد نرماب، پیشگیری و کاهش خسارات سیل احتمالی آینده است.

**

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حجم آب ذخیره شده پشت سد کبودوال ۵.۵ میلیون متر مکعب معادل ۲۳ درصد ظرفیت این سد است.

**

محفل شعرخوانی "گلپونه های آتش" با حضور هنرمندان و جمعی از شاعران و ادب دوستان گرگانی برگزار شد.

در این محفل علاوه بر شعرخوانی، از علی جهانگیری و غلامعلی نسایی، از رزمندگان شاعر و نویسندگان گلستانی تجلیل شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار