به دنبال تشدید اعتراض ها در عراق؛

به دنبال تشدید اعتراض ها در عراق، نخست وزیری این کشور از برقراری ممنوعیت رفت و آمد در بغداد تا اطلاع ثانوی خبر داد.

رفت و آمد در بغداد ممنوع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای در واکنش به تشدید تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت و برخی دیگر از استان های مرکزی و جنوبی عراق اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی (5:30 به وقت تهران) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع رفت‌ و آمد در شهر بغداد اعمال می شود.

عبدالمهدی در بیانیه خود ضمن اعلام این که در زمان برقراری مقررات منع رفت و آمد، تردد وسایل نقلیه و افراد در بغداد به طور کامل ممنوع است، تاکید کرد که تردد مسافران به فرودگاه بین المللی شهر و بالعکس، آمبولانسها بیمار و کارمندان ادارات خدماتی همانند بیمارستان، اداره برق و اداره آب و فاضلاب مشمول این مقرارات نمی شوند.

در حالی که نخست وزیر عراق تصمیم گیری در رابطه با منع رفت و آمد در سایر استان های این کشور را به عهده استانداران گذاشته، "واع" گزارش داد که در شهرهای نجف اشرف و همچنین ناصریه و حله به عنوان مراکز استان های ذی قار، بابل مقررات ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.

این در حالی است که برخی رسانه های عراقی از برقراری ممنوعیت رفت و آمد در شهر کوت، مرکز استان واسط خبر دادند. خبرگزاری "رویترز" نیز به نقل از برخی منابع امنیتی در عراق از اقدام نیروهای امنیتی در برقراری همان مقررات در شهر عماره مرکز استان میسان خبر داده اند.

استان های عراق دیروز از جمله مراکز استان های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند و در جریان آنها نیز شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

/برنا

ارسال نظر

آخرین اخبار