تأمین امنیت تفرجگاه‌های شهر گرگان، کمک برای مقابله با سد معبر، جمع‌آوری متکدیان و غیره از موضوعات مهمی بود که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از نیروی انتظامی درخواست کردند.

درخواست شورای شهر از پلیس برای تأمین امنیت تفرجگاه‌های گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ شب گذشته در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی این شهر، فرمانده و کارکنان انتظامی استان مهمان شوراییان بودند.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی می‌تواند در حل معضلات و مشکلات شهری نیز کمک‌حال مدیریت شهری باشد.

وی به دیوارکشی‌های غیرمجاز در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این اتفاق در این شهر زیاد دیده می‌شود و وقتی قرار باشد با متخلفان برخورد کنیم نیاز به حمایت نیروی انتظامی داریم.

شهردار گرگان افزود: جمع‌آوری دستفروشان و رفع سد معبر، جمع‌آوری متکدیان و همچنین تأمین امنیت تفرجگاه‌ها جزو موضوعات مهمی است که انتظار داریم پلیس بیش از گذشته با شهرداری و شورای شهر همکاری داشته باشد.

ابراهیم جرجانی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز پیشنهاد داد یگان حفاظت شهرداری گرگان با حمایت نیروی انتظامی راه‌اندازی شود و گفت: این کار در برخی کلانشهرها اتفاق افتاده و نتایج خوبی هم در پی داشته است.

وی به مزاحمت‌های برخی افراد برای شهروندان به ویژه بانوان در پارک جنگلی النگدره اشاره کرد و افزود: در النگدره راه‌بند داریم و نیروهایی هم مستقر هستند اما در مقابله با کسانی که چاقوکشی می‌کنند، قدرت دفاعی ندارند. در بسیاری از مواقع دیده شده که موتورسواران برای بانوان در این پارک مشکل ایجاد می‌کنند.

کمک به رفع سد معبر، اجرای طرح پلیس محله و تأمین امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها از دیگر مواردی بود که این عضو شورای اسلامی شهر گرگان مطرح کرد.

علی‌اصغر یوسفی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز به دیوارکشی‌های غیرمجاز به عنوان دغدغه جدی در این شهر اشاره کرد و گفت: اگر نیروی انتظامی در برخورد با این گونه تخلفات همراهی لازم و کافی را نداشته باشد، زمینه برای سوء استفاده متخلفان فراهم می‌شود.

ساخت و سازهای غیرمجاز و رشد حاشیه‌نشینی از دیگر مواردی بود که کاظم‌نژاد به آن اشاره کرد و افزود: گسترش این مناطق سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده و لازم است نیروی انتظامی کمک بیشتری برای برخورد این معضل داشته باشد.

سعید رحیمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم بر استفاده از ظرفیت مردمی برای تأمین امنیت در این شهر اشاره کرد و اظهارداشت: در گرگان 96 محله داریم که تأمین امنیت همه آنها بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

حسین ربیعی و فائزه عبداللهی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز بر استفاده از ظرفیت پلیس برای کمک به حل معضلات و مشکلات شهری تأکید کردند.

در این جلسه با اهدای لوح سپاس از زحمت‌های نیروی انتظامی قدردانی شد و طرفین برای تعامل بیشتر اعلام آمادگی کردند.

موضوع دیگر در این جلسه خرید مخازن زباله برای شهر گرگان بود که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان بر روی کیفیت این مخازن حرف داشتند. برخی از اعضا معتقد بودند به رغم برنده شدن یک شرکت در فراخوان و به صورت کاملا قانونی اما محصول تولیدی کیفیت چندانی ندارد. کشمکش‌ها در نهایت منجر به رأی‌گیری درباره این لایحه شد که در نهایت اعضای شورا با این لایحه مخالفت کردند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار