صحن علنی شورای شهر گرگان تشکیل نشد

صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان به دلیل عدم حضور اعضای این شورا تشکیل نشد.

انتقاد شورایی‌ها از عملکرد دوگانه منتقدان شهردار گرگان

به گزارش گلستان24، عصر امروز مقرر بود صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان برای رسیدگی به موضوعات شهری و بررسی لوایح و طرح‌ها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مطابق هفته‌های گذشته تشکیل شود که به دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر، این جلسه تشکیل نشد.

فائزه عبداللهی، ابراهیم جرجانی، ناصر گرزین، علی کلاتی، علیرضا پزشکپور، زهرا نورا و اسدالله کبیر اعضای حاضر در جلسه بودند که پس از گذشت 20 دقیقه از ساعت مقرر، رئیس شورا عدم رسمیت یافتن جلسه را اعلام و ساختمان شورای شهر را ترک کرد.

گفتنی است پس از گذشت دقایقی از لغو جلسه، علی‌اصغر یوسفی نیز به جمع اعضای حاضر پیوست و با توجه به رسمیت نیافتن جلسه، اعضای حاضر به صورت غیر رسمی برخی مشکلات شهروندان را پیگیری کرده و به سوال برخی از خبرنگاران حاضر پاسخ گفتند.

در نشست چند دقیقه‌ای اعضای حاضر در صحن شورای اسلامی شهر گرگان، برخی از اعضا به عملکرد دوگانه منتقدان شهردار گرگان انتقاد تندی را داشته و اظهار کردند افرادی که تا دیروز حتی تقدیر و تشکر از شهردار گرگان را اقدامی نادرست می‌دانستند امروز با عدم حضور در صحن شورای شهر، در اقدامی عجیب بنری را در شهر نصب کرده و از انتخاب شهردار گرگان به عنوان شهردار نمونه استان تقدیر و تشکر می‌کنند.

در نشست خبری که هفته گذشته در صحن شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، این موضوع از سوی اعضا بیان شد که اعضای شورای اسلامی شهر موظف هستند 50 ساعت را در جلسات صحن علنی، کمیسیون‌ها و جلسات مشابه حاضر شوند.

با حسابی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که هر عضو از شورای اسلامی شهر به طور میانگین روزی یک و نیم ساعت برای خدمت به مردم شهر و رسیدگی به لوایح و مسائل مختلف وظیفه دارد در جلسات حاضر شده و به خدمت به مردمی بپردازد که با رای آنها در کرسی شورا تکیه زده است.

لازم به ذکر است، تمامی لوایحی که دارای بار مالی است باید در جلسات رسمی و علنی شورای شهر بررسی شود و با توجه به اینکه این جلسه یک بار در هفته تشکیل می‌شود، هر بار عدم تشکیل این جلسه باعث به تعویق افتادن یک هفته‌ای لوایح و بررسی مشکلات و مسائل شهری خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار