صحن علنی شورای شهرگرگان باز هم تشکیل نشد

صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان باز هم با غیبت 6 نفر از اعضای این شورا به رسمیت نرسید و تعطیل شد.

مشکلات مردمی قربانی اهداف جناحی و سیاسی در شورای شهر گرگان

به گزارش گلستان24، سیصد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان که مقرر بود مطابق شنبه‌های هر هفته در سالن جلسات شورا برگزار شود، به دلیل عدم حضور 6 نفر از اعضای این شورا به رسمیت نرسید و تشکیل نشد و با اعلام رئیس شورا، صحن علنی شورا تعطیل شد.

سیدمحمد قدس مفیدی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان که عدم حضور اعضای شورا در جلسات صحن علنی را بی‌توجهی به مردم و مشکلات مردمی می‌داند معتقد است تعیین دستور کار جلسه شورای اسلامی شهر گرگان بر اساس قانون بر عهده هیات رئیسه است و کسی نمی‌تواند در این حوزه دخالتی داشته باشد.

در جلسه امروز سیدمحمد قدس‌مفیدی، زهرا نورا، علی کلاتی، مهران فدوی، علیرضا پزشکپور، اسدالله کبیر و محمدرضا سبطی حضور داشتند که به دلیل عدم حضور سایر اعضای شورا، این جلسه رسمیت نیافت و تشکیل نشد.

لازم به ذکر است یک جلسه فوق‌العاده و صحن علنی شنبه هفته گذشته شورای اسلامی شهر گرگان نیز به دلیل عدم حضور 6 نفر از اعضای شورا که به نام همراهان و موافقان شهردار گرگان از آنها نامبرده می‌شود، تشکیل نشد.

بیانیه اعضای شورا با طعم آبستراکسیون

در نامه‌ای که به امضای فائزه عبداللهی، حسین ربیعی، ابراهیم جرجانی، علی اصغر یوسفی، صفرعلی پایین محلی و ناصر گرزین  رسیده است، آنها اعلام کرده‌اند تا زمانی که موضوع تعیین سرپرست برای شهرداری گرگان از دستور کار خارج نشود، در جلسات شورای اسلامی شهر گرگان حاضر نخواهند شد.

گفتنی است در صحن علنی روز بیستم آذرماه سال جاری، موضوع بررسی وضعیت شهردار گرگان و عدم صلاحیت وی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم بکارگیری افراد بازنشسته در دستور کار قرار گرفت که با حواشی بسیار زیادی، این موضوع به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت.

اعضای امضاء کننده نامه مذکور نیز به اذعان خودشان پس از طرح این لایحه جلسه را ترک کردند اما رئیس شورا بلافاصله اعلام رای کرد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

هرچند که در خصوص تصویب این لایحه نظرات مختلفی وجود دارد اما پس از تصویب این لایحه، تا به امروز سه جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل نشده که باعث انباشته شدن لوایح مختلف بخصوص لوایحی که مرتبط با مشکلات مردمی است، بررسی نمی‌شود که در نهایت باعث معطلی مردم و انباشته شدن مشکلات مردمی می‌شود.

بی‌اعتمادی و فرار از قانون برای رسیدن به اهداف سیاسی و جناحی

نکته بسیار مهم این است که این عدم حضور و تشکیل نشدن جلسات شورا تا چه زمان باید ادامه داشته باشد و فرمانداری گرگان چه زمانی می‌خواهد درباره این اختلافات ورود کند و موضوعات را یکبار برای همیشه به پایان برساند.

آیا این موضوع صحیح است که بررسی مشکلات و مسائل مردم و موضوعات شهری فدای اهداف و غرایض سیاسی و جناحی اعضای پارلمان محلی نشود و با عدم حضور در جلسات شورا، بیش از 30 لایحه و نامه‌های مختلف در دستور کار شورا باقی بماند و مردم هفته‌های منتظر رفع اختلافات و تشکیل جلسات صحن علنی شورای شهر شوند.

نکته بسیار مهم این است که اگر تصویب لایحه عزل شهردار گرگان غیرقانونی است و بر اساس قانون شهردار گرگان می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، این مصوبه در شورای انطباق فرمانداری گرگان بررسی شده و تائید نخواهد شد و اگر این مصوبه قانونی است و شهردار گرگان باید صندلی حکومت بر شهرداری را واگذار کند، پس عدم حضور اعضای شورای اسلامی در صحن علنی شورا بی‌فایده است.

اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این روال تا به کی می‌خواهد ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار