اختصاص تسهیلات اشتغالزایی روستاهای سیل‌زده استان از سوی آستان قدس، آغاز درجه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان، پرداخت ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تولیدی و کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از جمله خبرهای کوتاه امروز دوشنبه گلستان است.

آغاز درجه‌بندی کشتارگاه‌های طیور گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ استاندار گلستان گفت: از محل اعتبارات تسهیلات رونق تولید در بازه زمانی شهریور ۹۷ تا شهریور امسال، گلستان با پرداخت ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۵ طرح تولیدی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

هادی حق شناس گفت :کارگروه رونق تولید استان از شهریورماه امسال تاکنون پرداخت ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۷۵ طرح را مصوب کرده که در مرحله بررسی بانک ها قرار دارد.

**

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی از اختصاص ۶۲۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی در روستاهای سیل زده گلستان خبر داد.

حامد صادقی گفت: با این اعتبار ۹۰۰ واحد دامداری خانگی و ۱۰۰ واحد صنایع دستی خانگی برای روستاییان آسیب دیده از سیل استان گلستان ایجاد می‌شود.

**

اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در بازرسی از یک انبار نگهداری کالا در استان، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، نوشت افزار و محصولات دخانی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز طرح درجه بندی کشتارگاه‌های طیور استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ارتقا کیفیت مرغ گوشتی در گلستان، مرغ تولیدی در ۷ کشتارگاه استان با رتبه A عرضه می‌شود.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: با همت خیران این سازمان در استان و مساعدت خیرین، ۱۰ میلیارد ریال برای استقرار موکب امامزادگان گلستان در مرز مهران جمع آوری شد.

حجت الاسلام روح اله سلیمانی اظهار داشت: این موکب با ۱۵۰ خادم بعد از پایانه پل زائر و قبل از پایانه مرزی مستقر می شود و به مدت ۱۵ روز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

این کاروان خدماتی از جمله اسکان، توزیع آب معدنی، پاسخگویی به سوالات و مسایل شرعی، توزیع اقلام فرهنگی و خدمات ویزیت و توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذایی گرم را به زائران ارائه می دهد.

**

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار ۱۳۴ عنوان کتاب در شش ماهه نخست امسال در گلستان به شمارگان ۹۸ هزار و ۴۰۰ جلد خبر داد و گفت: از این تعداد کتاب ۱۲۷ تالیفی و ۷ عنوان کتاب ترجمه است.

**

الازمنی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان علی آبادکتول گفت: باتوجه به فرسودگی و شکستگی های پی در پی و در راستای بالابردن ضریب پایداری آب شرب روستای زرین گل، خط انتقال آب شرب این روستا به طول ۲ هزار متر و با اعتبار ۱۴۰۰ میلیون ریال تعویض شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار