استاندار گلستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در استان پرداخت شده گفت: استان گلستان در این حوزه با پرداخت تسهیلات به ۱۰۶ واحد تولیدی پس از استان البرز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

پرداخت ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مناف هاشمی در دهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: امیدوارم این جایگاهی که در رونق تولید کسب کردیم با همکاری بانک‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال تعداد ۴۲ واحد صنعتی تعطیل با همکاری دستگاه‌های مرتبط احیاء شده است، افزود: گلستان از شهریور ماه سال جاری با ابلاغ اعتبار سال ۹۷ تسهیلات رونق تولید به بانک‌های استان، با پرداخت تسهیلات به ۶۶ واحد صنعتی به مبلغ ۲۷۹ میلیارد تومان، پس از استان البرز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

استاندار گلستان راستی‌آزمایی در پرداخت تسهیلات را جزو دستورات مهم این کارگروه دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی به این بخش مستقیم ورود کنند و کارگاه‌هایی را که این تسهیلات را دریافت کرده و در جایگاه خود هزینه نکردند معرفی کند.

هاشمی با بیان اینکه رتبه استان در کشور در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید نشان دهنده رونق استان است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان شاهد رونق بیشتر استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شیب توسعه در استان بر اساس آمارها و ارقام سرعت خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه بانک‌ها از کارگروه تسهیل حمایت کامل کرده و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها را تسهیل کنند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله راه‌آهن اینچه‌برون _ ترکمنستان اشاره و تصریح کرد: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی و استانداری گلستان تا ۲ هفته آینده مشکلات برطرف شده و مراودات این استان با جمهوری ترکمنستان و کشورهای cis بیشتر می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب همه دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های شاد و امیدبخشی داشته باشند، افزود: باید برنامه‌های خوبی برای همه شهرها تعریف کنیم تا همه مردم بتوانند در جشن انقلاب شریک بوده و شادی آن را احساس کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار