مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه تمامی قرص ها و کپسول های موجود در مواد غذایی ویتامین، استامینوفن و آنتی بیوتیک بوده است، گفت: هنوز مورد اثبات شده‌ای از مسمومیت در این زمینه گزارش نشده و تمامی گزارش‌ها غیر رسمی بوده و بالاترین درصد گزارش‌ها از سوی مدارس بوده است.

قرص ها و کپسول های موجود در مواد غذایی، ویتامین و آنتی بیوتیک است

به گزارش گلستان ۲۴؛ در چند هفته اخیر خبرها، تصاویر و فیلم هایی در فضای مجازی در خصوص وجود قرص هایی در برخی مواد غذایی از جمله تی تاپ، کیک، بیسکوییت، شیرین عسل، بستنی، کنسروجات و...مشاهده شد.

وجود و پخش گسترده این تصاویر توسط کاربران فجازی والدین را نگران کرد؛ چرا که این مشکل بیشتر در تنقلات مورد استفاده دانش آموزی دیده شده است. 

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه نمی توان تاکید کرد وجود قرص یا کپسول در محل تولید کالاها بوده یا خیر، اظهار کرد: تاکنون تمام محصولاتی  که به دانشگاه ارجاع داده شده بعد از باز شدن محصول ارائه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه تمامی قرص ها و کپسول های موجود در مواد غذایی ویتامین، استامینوفن و آنتی بیوتیک بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ نمونه قرص یافت شده از ۱۲ شرکت مواد غذایی توسط مردم برای ما ارسال شده که هیچ کدام از قرص‌های کشف شده در میان محصولات، مشابه یکدیگر نیست و از انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول ها، برای جایگذاری استفاده شده است.

نوروزیان عنوان کرد: پیرو بررسی‌های صورت گرفته از نحوه تولید محصولات ذکر شده در شرکت‌های مواد غذایی، نشان می‌دهد که امکان گذاشتن این مواد خارجی در محصولات در حین تولید و بسته بندی در داخل کارخانه وجود ندارد و همه کارخانجات تولیدی تحت نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت می‌کنند و تا کنون هیچ گونه مورد مشکوک و خاصی یافت نشده است.

وی اظهار کرد: به صورت تصادفی از هر کدام از شرکت‌های مواد غذایی در مناطق مختلف استان بصورت کارتن‌های صد عددی از محصولات مختلف تهیه شد، ولی در هیچ کدام از این محصولات مورد مشکوک و جسم خارجی یافت نشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هنوز مورد اثبات شده‌ای از مسمومیت در این زمینه گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی گزارش‌ها غیر رسمی بوده و بالاترین درصد گزارش‌ها از سوی مدارس بوده است.

نوروزیان با بیان اینکه دستگاه های امنیتی پیگیر ماجرا قرص ها هستند، خاطر نشان کرد: سلامت جسمی و روانی افراد جامعه خط قرمز تمام دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

قابل ذکر است تصاویر موجود در این خبر برگرفته از فضای مجازی است.

/راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار