استاندار گلستان اعلام کرد که در ایام الله دهه فجر امسال پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل توجهی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

گلستان با ۱۵ هزار میلیارد ریال پروژه به استقبال دهه فجر می‌رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری گالیکش، هادی حق‌شناس در جلسه شورای اداری این شهرستان بدون اشاره به تعداد پروژه‌ها گفته است که بهره‌برداری یا آغاز علملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر امسال درحالی است که کشور و دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان با مشکلات و تنگناهای مالی مواجه می‌باشد.

وی اداره کردن کشور در شرایط سخت اقتصادی فعلی را معجزه دانست و افزود: امروز دشمنان با تحریم‌های خود قصد خسته کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی را دارند ولی گروه‌های مختلف مردم بایستی با حفظ وحدت و همبستگی و پرهیز از هرگونه اختلاف و تخریب، کمک کنند تا از این مقطع سخت عبور کنیم.

دکتر حق‌شناس با اشاره به تخصیص هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت درسال جاری، ابراز امیدواری کرد که با اعتبارات تخصیصی، مخزن این سد تا اردیبهشت سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و آبگیری شود.

وی همچینن بر لزوم صرف‌جویی و مدیریت مصرف بهینه گاز خانگی توسط مردم گلستان، تصریح کرد: افزایش مصرف گاز خانگی در چند روز گذشته در این استان که به ۱۱ میلیون متر مکعب رسیده، سبب شد تا مجبور شویم گاز ۲۹ کارخانه آجرپزی استان را قطع کنیم که این امر سبب تعطیلی حدود سه هزار کارگر شد.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر مردم گلستان تنها پنج درصد در مصرف گاز خود صرفه‌جویی کنند، گاز ۲۹ کارخانه آجر پزی مجددا وصل و کارگران مشغول کار می‌شوند.

وی همچنین برلزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های گردشگری گلستان بویژه در منابع طبیعی آن تاکید کرد و گفت: پارک ملی گلستان یک ظرفیت کمنظیر درسطح ملی و فراملی است اما هنوز نتوانتسه‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

دکتر حقشناس در ابتدای سخنان خود نیز برلزوم پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مطرح شده حوزه شهرستان گالیکش توسط مدیران کل استانی تاکید کرد و افزود: به شهرداری گالیکش هم از محل اعتبارات استانی مبلغ پنج میلیارد ریال کمک می‌کنیم تا نسبت به خرید یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام نماید.

در جلسه شورای اداری گالیکش که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، فرماندار گالیکش با ابراز گله‌مندی از استقرار نیافتن کامل ادارات و نهادها در این شهرستان با گذشت ۱۰ سال از ارتقای آن گفت: نبود برخی ادارات در گالیکش، خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه کرده است.

علی اصغر میرزایی بابیان اینکه گالیکش دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف است، افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها بویژه درحوزه گردشگری این شهرستان نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های این بخش است.

همچنین دراین جلسه حجت الاسلام سیدمحمد دلبری امام جمعه گالیکش و آخوند عبدالمجید آزمون امام جمعه اهل سنت دهستان "ینقاق" این شهرستان نیز در سخنان جداگانه خود برلزوم تلاش همگان اعم از مردم و مسوولان برای حفظ و تقویت وحدت و همبستگی ملی حول محور ولایت تاکید کردند.

شهرستان گالیکش با ۶۳ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار