با فرارسیدن سال نو یکی از مشاغل پر دردسر و مشغله، قالیشویی‌ها هستند که با سرعت و کیفیت بالا باید دشت یک ساله خود را در اسفند رقم بزنند.

قیمت مصوب شست‌و‌شوی فرش در قالیشویی‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ در سال‌هایی نه چندان دور، از هفته‌ها قبل از آغاز سال نو در گذر از هر کوچه و معبر یا حیاط خانه‌ای، مردان و زنان یا کودکانی را می‌دیدید که فرش یا فرش‌هایی را در کوچه پهن کرده و با ابزار‌هایی نه چندان تخصصی از پارو و کاسه و برس گرفته به جان فرش افتاده و تلاش می‌کردند گرد و خاک یک ساله را از فرش‌های دستباف و ماشینی بگیرند.

در روز‌های پایانی سال، بازار داغ قالیشویی و تکاپوی و تردد وانت‌هایی با فرش‌های لول در سطح شهر به چشم می‌خورد. وانت‌های مملو از فرش برای ارائه خدمات قالیشویی به سرعت خود را به مقصد می‌رسانند تا بتوانند شستشوی فرش را به موقع انجام دهند. افزایش قیمتی برای قالیشویی نداریم.

فعلا بازار قالیشویی در خواب زمستانی است

حمید محمدی رئیس اتحادیه قالیشویان، درباره وضعیت بازار قالیشویی باتوجه به روز‌های پایانی سال اظهار کرد: با توجه به روز‌های پایانی سال، ما افزایش قیمتی برای قالیشویی‌ها لحاظ نکرده‌ایم.

رئیس اتحادیه قالیشویان با اشاره به اینکه هم اکنون در بازار رکود است، تصریح کرد: متاسفانه با شروع کار در روز‌های پایانی سال، قالیشویی‌های غیرمجاز بیش از پیش نمود پیدا کرده و با کیفیت نامناسب اقدام به شست و شو می‌کنند.

محمدی در ادامه از مردم درخواست کرد که حتما به خود سایت اتحادیه‌ها برای شست و شوی فرش‌ها اقدام کنند چرا که در این بین، هستند قالیشویی‌های غیرمجاز که ممکن است هم به فرش‌های آنها آسیب زده و یا قصد سرقت داشته باشند.

رئیس اتحادیه قالیشویان در ادامه از قیمت فرش‌ها در بازار خبرداد و گفت: فرش ماشینی (متری) ۱۰ هزار تومان، موکت معمولی (متری) ۳ هزار و ۶۰۰ تومان، موکت پزدار (متری) ۴۶۰۰ تومان، فرش دستبافت و معمولی (متری) ۱۷ هزار تومان، فرش دستبافت کرم اعلا (متری) ۲۴ هزار تومان، گل ابریشم (متری) ۴۵ هزار تومان، که البته هر کدام از آنها، ۱۵۰۰ تومان کاور و متری ۵۰۰ تومان حق ایاب و ذهاب دارند.

منبع: خبرآنلاین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار