معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

بدخشان گفت: با توجه به ماهیت تهاجمی کروناویروس آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی و بستری در گلستان وجود دارد و در موارد شدید به بیماران خدمات ویژه ارائه می کنیم.

آمادگی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مشکوک به کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباس بدخشان» شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم تصور نکنند با هر سرفه، آبریزش بینی و سرفه و حالت سرماخوردگی باید در بیمارستان بستری شوند، ما ترجیح می دهیم این دسته از بیماران در منزل تحت درمان قرار بگیرند و از مشاوره پزشکان و پرستاران استفاده کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بیماران مبتلا به سرماخوردگی که در منزل تحت درمان قرار گرفتند، می توانند توصیه های لازم را از پزشکان دریافت کنند که با مشاهده چه علائمی باید به بیمارستان مراجعه کنند.

 

وی گفت: بیماری های ویروسی خودمحدودشونده هستند و درمان هایی مانند آنتی بیوتیک ها را نمی پذیرند و نیاز به مراقبت ها و درمان های حمایتی دارند.

 

بدخشان بیان کرد: با توجه به ماهیت تهاجمی کروناویروس ما در حوزه بستری استان گلستان آمادگی داریم در موارد شدید به بیماران خدمات ویژه ارائه کنیم و در حال حاضر ساختمان شریف بیمارستان پنج آذر آماده ارائه خدمات درمانی به این دسته از بیماران است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: اگر تعداد بیمارانی که در استان گلستان نیاز به خدمات دارند از این ظرفیت تعیین شده بیشتر شود بیمارستان های دیگری نیز برای کرونا ویروس اختصاص می یابد اما تا حد زیادی امیدواریم بیماری کنترل خواهد شد.

 

وی از راه اندازی کلینیک های تب خبر داد و یادآور شد: این کلینیک برای بیماران سرپایی راه اندازی می شود تا این دسته از بیماران به طور مختلط با سایر بیماران به یک مرکز درمانی مراجعه نکنند.

 

بدخشان اضافه کرد: وضعیت بیماران سرپایی در کلینیک های تب تعیین تکلیف می شود که باید به منزل بروند و یا در مراکز درمانی ویژه تحت درمان قرار بگیرند.

 

گفتنی است، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکنون هیچ آزمایش مثبتی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است و تنها از 10 مورد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه تهران ارسال شده است که نتایج این آزمایشات ۷۲ ساعت آینده مشخص می شود.

 

همچنین به منظور پیشگیری از کروناویروس برپایی بازارهای هفتگی و تجمعات در گلستان ممنوع شد و مدارس استان گلستان نیز با تصمیم کمیته سلامت طی امروز و فردا تعطیل شدند و تداوم تعطیلی مدارس منوط به نظر کمیته سلامت استان گلستان است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار