مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان عنوان کرد

بیکی فعالیت های ملی و مذهبی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در سال ۹۸ را تشریح کرد.

برگزاری فعالیت های ملی در کانون های مساجد تا انتخاب گلستان به عنوان ۱۰ استان برتر رویداد ملی فهما

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به مناسبت «سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» در تشریح برنامه های اجرا شده کانون های مساجد استان در سال جاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ما سال 98 را در حالی شروع کردیم که استان گلستان درگیر یک سیل فراگیر و ویرانگر در برخی از شهرها بود و این مسئله و بحران نیازمند این بود که کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز نقش خود را به عنوان یک مرکز مردمی فرهنگی خوب ایفاءکنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه فعالیت کانون ها از همان ابتدای سال با کمک رسانی در سیل شروع شد، افزود: این برنامه ها شامل؛ کارهای امدادی، پخت غذا در مساجد، جمع آوری کمک های مردمی، اجرای برنامه های شادمانه برای کودکان و اهدای جوایز و غیره بوده است که این کار تا مدت ها پس از فروکش کردن سیل نیز ادامه داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از شروع سال 98 ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان برنامه های خود را در دو محور برنامه ریزی، بسترسازی و مدیریت کرد.

 

بیکی اظهارداشت: محور اول اجرای برنامه های متمرکز از سوی خود ستاد استان با همکاری برخی کانون ها و محور دوم برنامه هایی که از سوی کانون های استان طراحی و برنامه ریزی شده بود و ستاد استان از آنها حمایت می کرد.

 

وی با بیان اینکه در محور اول ستاد استان دو برنامه مهم را در دستور کارداشت که باید با جدیت آنها را دنبال می کرد، گفت: پیگیری و عملیات سازی رویداد ملی فهما و  برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد دو برنامه مهم ستاد استان گلستان بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: هر دو رویدادهای مهم در استان گلستان با جدیت و موفقیت انجام شد، به طوری که استان گلستان در رویداد ملی فهما (شبکه بچه های مسجد) جزو 10 استان برتر کشور انتخاب شد.

 

وی تصریح کرد: در این رویداد ملی برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در بعضی از بخش ها صاحب رتبه شدند و رویداد جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد نیز با موفقیت با مشارکت فیلم سازان مسجدی و داوران ملی در مرداد ماه در روز جهانی مسجد در گرگان برگزار شد.

 

بیکی با اشاره به دیگر فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در سال جاری، افزود: نظارت میدانی بر طرح اوقات فراغت استان، برگزاری کلاس های آموزشی تربیت مربی کودکان، دهه کرامت، مسئولیت کارگروه ستاد دهه فجر استان و جشنواره روستایی سیل مهربانی ویژه مناطق سیل زده از دیگر برنامه های اجرا شده ستاد استانی در سال جاری بوده است.

 

وی از مشارکت بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  در طرح ثبت نام و بارگذاری فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت، برنامه های قرآنی مستمر، برنامه های هنری شامل؛ «نقاشی، خوشنویسی، سرود، قصه گویی، فیلم سازی وغیره» برنامه های ملی مذهبی، اجتماعی شامل؛ «مهارت های زندگی، آشنایی با طب سنتی، اعیاد و وفایات ائمه(علیهم السلام)»، برنامه های ورزشی «فوتبال، تنیس، طناب کشی، والیبال» مسابقات شامل، «مسابقات قرآنی، نقاشی، نامه ای به امام رضا، ورزشی، کتابخوانی و غیره»  برنامه های فنی و مهارتی شامل؛ «آموزش کامپیوتر، بافندگی، خیاطی، چرم دوزی، کمک های اولیه، انیمیشن سازی، پرورش قارچ، سفره آرایی، شمع سازی، فتوشاپ، عکاسی، آشپزی، شیرینی پزی، روباتیک، الکترونیک، کاردستی با لوازم دور ریختنی، ساخت جواهرات و غیره» از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در سال 98 به شمار می روند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری  مساجد استان در کنار حمایت و نظارت بر طرح های کانونی بستر مناسبی را جهت مشارکت در طرح های ملی برای کانون های استان فراهم کرده است به گونه ای که از طریق سامانه های مختلف مناسبت ها، فراخوان ها و مسابقات ملی را به اطلاع عموم فعالین کانون ها رسانده است.

 

وی افزود: جهت انسجام در کارها و سهولت در برگزاری برخی از برنامه ها با ادارات مختلف استان تفاهم نامه همکاری به امضاء رسیده است تا کانون ها راحت تر پیگیر برنامه های خود باشند و روند انجام فعالیت های کانون ها در سطح استان بیشتر و بهتر و فراگیرتر شود.

 

بیکی گفت: این تفاهم نامه ها با اداراتی از قبیل؛ فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، ورزش و جوانان امضا شده است.

 

وی یادآور شد: در سطح استان گلستان 850 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار