ضدعفونی و گندزدایی ۹۷ روستای کلاله، تاکید فرماندار گالیکش بر خودداری از تردد غیرضرور شهروندان، ابتکار جوان گنبدی در ضدعفونی معابر با اسکیت، کشف هزار و ۸۰۰ عدد ژل‌ضدعفونی کننده در مینودشت و فوت رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شرق گلستان است.

اخبارکوتاه  شرق استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، فرماندار کلاله گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معابر، مدارس و اماکن عمومی ۶۸ روستای بخش مرکزی و ۲۹ روستای بخش پیشکمر این شهرستان توسط دهیاری‌ها ضدعفونی و گندزدایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، علی‌اصغر بیانی با بیان اینکه برخی روستاها با همت دهیاران و بخشداری در دو مرحله ضدعفونی شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ مقدمات محلول‌پاشی سایر روستاها نیز فراهم شده‌است.

وی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را مهمترین هدف ستاد مبارزه با کرونا در کلاله عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با نصب و توزیع پیام‌های مختلف بهداشتی، سطح آگاهی مردم برای مقابله و انجام اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد.

بیانی همچنین با دعوت از تمام مردم به رعایت نکات بهداشتی اظهارداشت: در شرایط کنونی ماندن در منازل مهمترین عامل پیشگیری از ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل است، شهروندان نباید از این فرصت برای مسافرت و دید و بازدید که می‌تواند این بیماری را گسترش دهد، استفاده کنند.

**

کشف هزار و ۸۰۰ عدد ژل‌ضدعفونی کننده در مینودشت

فرمانده انتظامی مینودشت گفت: با هدف مقابله با احتکار کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده که در این روزهای به علت شیوع بیماری کرونا مورد تقاضای شهروندان است، مراتب در دستورکار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی‌اکبر بای افزود: روز گذشته ماموران یگان امداد با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند از یک دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۸۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده کشف کنند.

وی اظهارداشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

**

فرماندار گالیکش در بازدید از معابر و اماکن سطح شهر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقشار مختلف مردم ضمن توجه جدی به نکات بهداشتی، بایستی از ترددهای غیرضرور و تجمعات در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی‌اصغر میرزایی در حاشیه این بازدید اظهارداشت: هریک از دستگاه‌های متولی صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت‌ و درمان، اتاق اصناف و دیگر ادارات عضو ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان، موظف به اجرای دقیق مصوبات این ستاد هستند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر اماکن مختلف سطح شهرستان گفت: مردم گالیکش با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی می‌توانند حوزه بهداشت و درمان را در کنترل و ریشه‌کنی ویروس کرونا یاری کنند.

**

ابتکار جوان گنبدی در ضدعفونی معابر با اسکیت

اسماعیل دلداده مهربان دبیر هیات اسکیت گلستان و دبیر کانون مردم نهاد یاوران جوان ورزش پاک در ابتکاری جالب برای مقابله با ویروس کرونا، با استفاده از اسکیت اقدام به ضدعفونی منطقه بلوار دانشجو و محله پیام گنبدکاووس کرد.

**

کشف تخم‌مرغ فاقد مجوز در گالیکش

فرمانده انتظامی گالیکش گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی تنگراه حین کنترل مسیر ورودی و خروجی استان به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فریدون جهان‌تیغ افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز را کشف کردند و پس از صورتجلسه تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

وی اظهارداشت: در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

**

فوت رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان

بر اساس اخبار منتشره در فضای مجازی، ابراهیم راهداری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان روز دوشنبه بر اثر بیماری فوت کرد؛ برخی مسئولان منطقه فوت رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان را به بستگان وی تسلیت گفته‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار