ضیایی گفت: کشاورزان در مزارع کلزا با توجه به ۲۰ تا ۳۰ درصد گلدهی نسبت به کنترل بیماری « پوسیدگی اسکلروتینیایی ساقه » و «فوما» اقدام کنند.

کنترل بیماری های مزارع کلزا/ فعالیت ۱۱ کارگزاری کود در علی آباد کتول

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید صمد ضیایی» امروز(یک شنبه 25 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان با توجه به توصیه کارشناسان کشاورزی نسبت به اقدامات لازم به منظور  کنترل بیماری و علف های هرز مزارع اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول ادامه داد: امیدواریم با اقداماتی که کشاورزان انجام می دهند با کاهش میزان عملکرد در مزارع رو به رو نشویم.

 

ضیایی با بیان اینکه حدود 11 کارگزاری کود و چهار کلینیک گیاه پزشکی در سطح شهرستان فعالیت دارد، متذکر شد: 60 فروشگاه سم در شهرستان داریم و سموم کشاورزی در دسترس کشاورزان است و در تامین آن مشکلی نداریم  و در بحث کودهای شیمیایی نیز باید حتما کشاورزان در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: سه مرکز خدمات بهداشتی در شهرستان وجود دارد که به کشاورزان مشاوره می دهند و با توجه به شرایط پیش آمده حتما از طریق فضای مجازی با کارشناسان کشاورزان در ارتباط باشند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول یادآور شد: در مزارع کلزا با توجه به 20 تا 30 درصد گلدهی مزرع باید نسبت به استفاده از سموم شیمایی جهت کنترل بیماری « پوسیدگی اسکلروتینیایی ساقه » و «فوما»، استفاده شود تا عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

ضیایی بیان کرد: کشاورزان در مزارع سیب زمینی وجین مکانیکی و کوددهی مرحله نخست قبل از خروج سیب زمینی از خاک و کنترل علف های هرز را در دستور کار قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار