رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان:

برزنونی گفت: میانگین درجه مکانیزاسیون در کشور ۸۷ و نیم درصد است اما این میزان در استان گلستان بیش از ۹۹ درصد است.

سطح مکانیزاسیون کشاورزی گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مریم برزنونی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از آنجایی که کمباین داری در استان گلستان یک حرفه جا افتاده محسوب می شود کمباین داران تمام تلاش خود را برای ارائه کار با کیفیت به کار می گیرند و حدود 500 هزار هکتار محصول پاییزه گلستان در زمان کمتر از یک ماه به اتمام می رسد.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در صورتی که کمباین داران برای معاینه فنی مراجعه نکنند اکیپ های نظارتی جهاد کشاورزی هنگام برداشت محصولات در مزارع حضور پیدا کرده و عملکرد کمباین ها را رصد می کنند.

 

وی حضور کشاورز در مزارع را هنگام برداشت محصول ضروری خواند و یادآور شد: در سنوات گذشته تمرکز ما بر آموزش کمباین داران بود اما در سال های اخیر از کشاورزان نیز برای حضور در دوره های آموزشی دعوت می شود.

 

برزنونی متذکر شد: در حال حاضر هر کشاورز یک کارشناس پهنه دارد و می توان گفت ارزیاب واقعی برای کمباین ها کشاورزان هستند لذا کشاورز قبل از برداشت محصول باید از کمباین بازدید کند و نسبت به روند کار اطمینان یابد.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان از تجهیز کمباین های گلستان به هد برداشت محصول خبر داد و خاطرنشان کرد: در محصول کلزا حدود یک هزار دستگاه هد برداشت محصول وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: در سال های اخیر برای خرید هد برداشت محصول به صورت یارانه ای و از محل اعتبارات دانه های روغنی به کشاورزان مساعدت شده است.

 

برزنونی گفت: در حال حاضر کمباین هایی وجود دارند که برای حضور در استان دیگر درخواست می دهند و این امر نشان می دهد تعداد کمباین ها در استان گلستان زیاد است.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان افزود: میانگین درجه مکانیزاسیون در کشور 87 و نیم درصد است اما این میزان در استان گلستان بیش از 99 درصد است و می توان گفت مرحله آماده سازی، کاشت، داشت و برداشت گندم، جو و کلزا در استان گلستان به طور کامل به صورت مکانیزه انجام می شود و دیگر عملیات دستی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار