نحوه برداشت و جداسازی کود ورمی کمپوست از بستر آماده‌سازی شده توسط اعضای انجمن نفس سبز مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان انجام شد.

برداشت و جداسازی کرم ورمی کمپوست از بستر توسط اعضای نوجوان کانون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان،برداشت کرم ورمی کمپوست از بستر، که تولید آن از مدت‌ها قبل توسط اعضای انجمن نفس سبز مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان آغاز شده بود، انجام شد.

بر اساس این گزارش در این روز که با حضور مدیرکل کانون، مسوول و تعدادی از اعضای انجمن همراه بود، رشیدی مدیر واحد آموزش و پژوهش سازمان مدیریت پسماند استان گلستان به چگونگی نحوه برداشت این کرم از بستر خود اشاره کرد و توضیح داد: در صورتی که کرم درون بستر به مدت زیادی بوده و مواد غذایی توده را کاملا خورده باشند، زمان رسیدگی بستر فرا خواهد رسید که در این صورت می توان توده ای که حاوی کرم است را به یک طرف منتقل نمود و در سمت دیگر مواد غذایی جدید ریخت تا کرم ها به سمت توده جدید حرکت کرده و بدین طریق کرم های خاکی را از توده اولیه جدا نمود و گسترش می‌دهیم.

در ادامه به‌صورت عملی نحوه برداشت و جداسازی کود ورمی کمپوست به اعضای حاضر توضیح داده شد.

گفتنی‌است یکی از اقدامات عملی انجمن نفس سبز مرکز فرهنگی هنری شماره یک گرگان، پرورش کرم ورمی کمپوست بوده که از مدت‌ها قبل آغاز و زمان برداشت و گسترش آن فرا رسیده بود که با حضور اعضا این‌کار انجام شد.

قابل ذکر است ورمی کمپوست یک نوع کود آلی هوموسی است که توسط گونه ای خاص از کرم‌های خاکی تولید می شود و این کود به لحاظ دارا بودن انواع ویتامین‌ها، هورمون‌های رشد و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه اثرات بسیار مفیدی بر روی رشد و نمو گیاه داشته که ضمن دارا بودن ارزش اقتصادی بعنوان محصول تولیدی محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار