رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان از فراخوان عضویت کوهنوردان در کارگروه‌های جستجو و نجات- حفاظت محیط کوهستان خبر داد.

فراخوان عضویت در کارگروه‌های هیئت کوهنوردی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در راستای اهداف معنوی و ارزش‌های کوهنوردی همچنین حفاظت از منابع طبیعی و نجات جان همنوعان در محیط کوهستان کارگروه‌های جستجو و نجات- حفاظت محیط کوهستان شکل می‌گیرد.

وی راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف در هیئت کوهنوردی استان را ترسیم ایجاد ساختار کارشناسی و تشکیلاتی برشمرد و تصریح کرد: در راستای تداوم همکاری و تقویت و اثربخشی ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی نسبت به تکمیل کادر در کارگروه‌های جستجو و نجات- حفاظت محیط کوهستان اقدام می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با تاکید بر اینکه آموزش‌های تخصصی لازمه پیشرفت و تعالی است، افزود: کوهنوردان به عنوان نیروهای آماده و پشتیبانی عملیات، آموزش‌های تخصصی را از سوی هیئت کوهنوردی استان و ادارات مرتبط فرامی‌گیرند.

فلاحی با اشاره به اینکه فراگیری آموزش در راستای کاهش مخاطرات احتمالی است، گفت: کوهنوردان آموزش‌دیده در قالب افراد زبده و حرفه‌ای می‌توانند در مواقع ضرورت و یا بروز حوادث میزان آسیب‌های احتمالی را به حداقل کاهش دهند.

وی از علاقمندان خواست تا از طریق هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌ها به منظور ثبت‌نام در کارگروه‌های مورد اشاره اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار