روایت پورابراهیمی از نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی / تاکید روسای سه قوه بر ساماندهی بازار ارز

بورس املاک راه‌اندازی می‌ شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نخستین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی ‌با حضور روسای سه قوا برگزار شد که جلسه بسیار خوبی بود ‌و ساماندهی بازار ارزی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و فدائی استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه چهار ماه از سال گذشته است و ادارات باید املاک مازاد خود را برابر قانون تعیین تکلیف کنند اظهارکرد: مجموع کل دارایی‌های دولت که بر اساس قانون باید شناسایی کند حدود ۹ برابر حجم نقدینگی در سال ۹۸ برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار ملک در کشور شناسایی شده که حدود پنج هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد گفت: از ظرفیت دارایی‌های دولت نسبت به دیگر کشورهای دنیا هفت برابر کمتر استفاده می‌شود.

 انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نحوه قیمت‌گذاری سنگ‌آهن؛ دست رانت‌خواران را قطع خواهیم کرد

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اصلی‌ اقتصاد کشور بازنگشت‌

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از این دارایی‌ها می‌توان استفاده بهتری کرد تا منابع جدید ایجاد شود افزود: اگر فقط ۱۰ درصد از دارایی‌ها را بازده ایجاد کنیم و آنها مولد شوند بسیاری از مشکلات اقتصاد حل می‌شود.

وی با بیان اینکه حبس اموال یکی از چالش‌های اصلی کشور است گفت: مدیران فکر کنند اقتصاد نفتی مرده و دیگر نفت نداریم؛ اقتصاد مولد امروز در دستور کار است و با تغییر کاربری املاک انتفاع جدید برای نظام ایجاد کنند.

پورابراهیمی با عنوان اینکه دنیایی از دارایی‌های حبس شده در کشور داریم که درآمد و انتفاع از آنها صفر است گفت: در هفته گذشته با وزیر اقتصاد توافق کردیم و به‌زودی بورس املاک و مستقلات کشور راه‌اندازی می‌شود که یکی از کارکردهای این بورس مولدسازی دارایی‌های دولت است.

وی با بیان اینکه نخستین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور روسای سه قوا برگزار شد و جلسه بسیار خوبی بود افزود: در این جلسه تصمیم خوبی اتخاذ شد و ساماندهی بازار ارزی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته آینده جلسه ویژه ساماندهی بازار ارز کشور با حضور نمایندگان دولت و مجلس برگزار خواهد شد گفت: منابع ارزی متعلق به کشور در کشورهای دیگر داریم که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ذره‌ای از منافع مردم کوتاه نمی‌آید افزود: تمام مدیران استان باید تا روزی که مسئولیت دارند کار خود را با تمام قوا انجام بدهند و تفکیک دولت و مجلس به نفع نظام نیست.

 

 

 

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار