در گزارش زیر به رفع دغدغه‌های مالی برای آینده فرزندتان می‌پردازیم.

بهترین روش های سرمایه گذاری برای فرزندان
به گزارش گلستان ۲۴؛ چشم به هم بگذارید کودکانی که امروز پیش رویتان بازی می‌کنند بزرگ خواهند شد و هزینه‌هایشان نیز همراه با آن‌ها بزرگتر می‌شود. آن‌ها برای تأمین مخارج زندگی به کمک و پشتوانه مالی شما نیاز خواهند داشت و این امر نگرانی‌ها و فشار‌های روانی زیادی را برای والدین ایجاد کرده است.
 
بهترین راه‌حل برای کاهش این مشکلات و استرس‌ها سرمایه‌گذاری است، اما بهترین و مؤثرترین روش‌های سرمایه گذاری برای کودکان کدام است؟
 
 
 
سود همیشگی و قطعی با بیمه عمر
 
بیمه کودکان یکی از زیر مجموعه‌های بیمه عمر است که بخش ناچیزی از حق بیمه صرف خدمات درخواستی از سوی بیمه‌گزار همچون پوششش از کار افتادگی، فوت، بیماری‌های خاص و هزینه‌های درمانی می‌شود و بخش مهمی از آن در سپرده بیمه‌گزار اندوخته شده و در پایان هر سال، سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
 
 
 
از مزایای دیگر بیمه عمر این است که حق بیمه بر اساس توان مالی افراد و پوشش بیمه بر اساس پرداختی بیمه‌گزار مشخص می‌شود؛ بنابراین والدین می‌توانند از بدو تولد کودکشان، با پرداخت مبالغ ماهانه بسیار ناچیز شروع کرده و در سال‌های بعد درخواست افزایش حق بیمه را نمایند، اما برای آن که سرمایه‌گذاری در دراز مدت منفعت مالی داشته باشد، توصیه می‌شود که مدت زمان بیمه عمر را برای ۳۰ سال انتخاب کنید، زیرا بعد از پایان مدت بیمه‌نامه، امکان تمدید زمان بیمه وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه سرمایه‌گذاری این است که تنها روزی ۲ هزار تومان برای کودکتان کنار بگذارید تا بعد از ۳۰ سال یک میلیارد تومان سرمایه به فرزند خود هدیه دهید.
 
 
 
بیمه عمر علاوه بر سرمایه‌گذاری، از مزیت دریافت وام بدون ضامن و بهره از محل اندوخته بیمه برخوردار است؛ بنابراین والدین خیلی راحت می‌توانند از طریق بیمه عمر درخواست وام داده و قسط این وام از حق بیمه پرداختی کسر خواهد شد. حال با وام دریافتی می‌توان در زمینه‌های دیگری برای کودکان سرمایه‌گذاری‌کرد.
 
 
 
بالا بردن ارزش پول با خرید طلا و سکه
 
درست است که قیمت طلا و سکه سر به فلک کشیده و هر کسی قدرت خرید آن را ندارد، اما والدین می‌توانند با وامی که از بیمه عمر دریافت می‌کنند و یا با حداقل پول حتی ۷۰۰ هزار تومان، طلای ریز و ظریفی برای کودکشان بخرند، زیرا طلا در دراز مدت سود فراوانی دارد. دقت کنید هنگام خرید طلا ترجیحاً طلا‌های بدون اجرت و دست دوم بخرید تا مبلغ اضافه‌ای بابت اجرت ساخت طلا نپردازید.
 
 
 
بورس؛ بهترین راه سرمایه‌گذاری با پول کم
 
سرمایه‌گذاری در بورس که این روز‌ها بسیار داغ است، بهترین روش سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان است. از مزایای این سرمایه‌گذاری این است که برای خرید سهام نیاز به سرمایه زیادی نیست و حداقل با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید برای کودکتان در بلند مدت سرمایه‌گذاری کنید.
 
 
 
در گذشته امکان گرفتن کد بورسی تنها برای افراد بالای ۱۸ سال قانونی بود، اما طبق قانون جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران افراد زیر ۱۸ سال هم می‌توانند کد بورسی بگیرند.
 
 
 
برای گرفتن کد بورسی باید به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir رفته و بعد از طی مراحل لازم کدرهگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد. بعد از دریافت کدرهگیری، سرپرست قانونی کودک باید با در دست داشتن مدارک لازم (شناسنامه و کارت ملی کودک، کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی او، شماره حساب بانکی به نام فرزند) به یکی از کارگزاری‌های معتبر مراجعه کند. بعد از بررسی مدارک، ثبت نام اولیه در کارگزاری به نام کودک انجام می‌شود.
 
 
 
دقت کنید که معامله کودکان در بورس تنها به صورت آفلاین امکان‌پذیر است؛ به این صورت که سفارشات خرید و فروش بعد از ثبت در سامانه معاملاتی آفلاین، با ۱۵ دقیقه تأخیر ارسال می‌شود. دریافت کد بورسی آنلاین برای کودکان زیر ۱۸ سال نیاز به امضای برگه گواهی یا تعهدنامه سرپرست یا قیم دارد.
 
 
 
عضویت در صندوق‌های خانوادگی
 
صندوق‌های خانوادگی یک روش سرمایه‌گذاری عالی و بدون ریسک برای کودکان است. این صندوق‌ها دیگر مانند بانک‌ها دردسر پیدا کردن ضامن، دادن چک و سفته و پرداخت سود‌های چند درصدی را ندارد. در صندوق‌های خانوادگی اعضا به صورت ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کرده و اوایل یا اواخر هر ماه رئیس صندوق، اسم اعضا را قرعه‌کشی می‌کند تا مشخص شود وام به اسم چه کسی در می‌آید.
 
 
 
والدین می‌توانند با پیدا کردن این صندوق‌ها در بین دوستان، خانواده و یا همکاران، به اسم کودکشان عضو صندوق شده و با وام دریافتی برای کودکشان طلا و سکه، زمین و یا سهام بخرند تا ارزش پول را در دراز مدت افزایش دهند.
 
 
 
منبع: تبیان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار