فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: پس از ماه مبارک رمضان بزرگترین همایش جذب سرمایه گذار و سرمایه‌گذاری به میزبانی شهرستان آزادشهر برگزار می شود.

بزرگترین همایش جذب سرمایه‌گذاری گلستان در آزادشهر برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید رسول حسینی عصر امروز در جمع مرغداران با موضوع بررسی مسائل و مشکلات این حوزه در شهرستان آزادشهر با بیان اینکه تحصن و تجمع در شهرستان آزادشهر برای بیان مشکلات رواج یافته, اظهار داشت: مدیران دستگاه اجرایی نسبت به کاهش و یا رفع مشکلات حوزه خود جدی برخورد کنند.

وی افزود: در زمان تصدی فرمانداری‌های گذشته, تحصن و تجمع در شهرستان برای بیان مشکلات رواج یافته و من به شدت با این موضوع برخورد خواهم کرد و مدیر دستگاه مربوطه سریع برکنار خواهد شد, زیرا تحصن, نتیجه کوتاهی و بی‌توجهی مسئول مربوطه به مشکلات حوزه خود است.

وی افزود: در اقتصاد باید ذهن آرام داشت و در محیط آرام و با آرامش می توان مشکلات را حل کرد و پیگیر امورات بود.

فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: با توجه به انتقاد مرغداران به طولانی یودن زمان استعلامات و تاکید استاندار بر عدم قابل پذیرش مبنی بر طولانی بودن زمان استعلامات, مدیران دستگاه اجرایی موظف هستند, ظرف مدت 10 روز, تکمیل و یا ناقص بودن پرونده را به متقاضی اعلام کنند و نتیجه استعلامات  نهایت, در مدت 40 روز مشخص شود.

حسینی گفت: پس از ماه مبارک رمضان بزرگترین همایش جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری به میزبانی شهرستان آزادشهر برگزار می‌شود.

شهرستان آزادشهر رتبه چهارم در تولید گوشت سفید در استان دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر هم در این جلسه گفت: شهرستان آزادشهر رتبه نخست در تولید گیاهان دارویی و باغات میوه و رتبه چهارم در تولید گوشت سفید مرغ در گلستان را دارد.

سید عبدالله حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان آزادشهر بعد از گرگان, گنبدکاووس, رامیان در رتبه چهارم قرار دارد و گردش مالی صنعت مرغداری بعد از شرکت نفت, دومین رتبه را در کشور دارد, این تولیدگران مشکلات خاصی در حوزه خود دارند که برای رفع و یا کاهش آن, این جلسه برگزار شده است.

وی افزود: در شهرستان آزادشهر, 42 واحد مرغداری وجود دارد که ظرفیت تولید واقعی آن, در سال 14.5 هزار تن است که در کنار تولید, اشتغال خوبی هم در حوزه شهرستان ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر تصریح کرد: نوسانات زیاد در حوزه قیمت نهاده های دامی و قیمت مرغ, مشکلات زیادی را برای مرغداران منطقه ایجاد کرده به طوریکه قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار با قیمتی که از مرغداران خریداری می‌شود یکسان نیست و سبب متضرر شدن مرغداران شده است.

حسینی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات روستایی در این بخش تاکید کرد: مرغداران نیاز به نقدینگی دارند و ما متاسفانه نتوانستیم با توجه به مقرارت وزارت کار, از تسهیلات روستایی در این بخش برای مرغداران استفاده کنیم.

ذخیره استراتژیک نهاده‌های دامی به مرغداری ها آزادشهر پرداخت شود

گل‌محمد سوخته سرایی, مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران آزادشهر و رامیان اظهار داشت: در استان گلستان 110 واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد 42 واحد مربوط به شهرستان آزادشهر است.

وی افزود: در حال حاضر مرغداری‌های شهرستان, جوجه‌ریزی کردند اما متاسفانه به علت افزایش نهاده‌های دامی و نوسانات قیمت, خوراک طیور در بازار وجود ندارد و اگر هم باشد, دو, سه برایر قیمت موجود است و انتظار می‌رود, هرچه سریع‌تر از ذخیره استراتژیک شرکت پشتیبانی برای تامین خوراک طیور اقدام شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان تصریح کرد: در کل استان در هر دوره, 12 میلیون قطعه در مرغداری ها, جوجه‌ریزی می‌شود که سهم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان از این تعداد, یک میلیون قطعه است و اگر مرغداری‌ها اجازه صادرات داشته باشند, توازن بین مصرف‌کننده و تولیدکننده و قیمت آن به وجود خواهد آمد.

سوخته‌سرایی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی در جهت حمایت از مرغداری‌ها تشکیل شده, اما عملا فعالیتی برای مرغداری‌ها انجام نمی‌دهد و بیشتر به نفع کشتارگاه و شرکت های بزرگ کار می‌کند.

وی یادآور شد: از دیگر مشکلات مرغداری‌ها, ارائه تسهیلات بانکی با سود بسیار بالا به این واحدهای صنعتی است که به طور مثال یکی از مرغداری های 10 هزار قطعه‌ای شهرستان آزادشهر, 270 میلیون تومان وام و تسهیلات دریافت کرده و باید یک میلیارد و 500 میلیون تومان با محاسبه سود پرداخت کند و این برای مرغدار بسیار سنگین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران آزادشهر و رامیان گفت: تشکل های تولیدی عملا ابزاری برای حمایت از تولید کنندگان ندارند و کاری در حوزه مشکلات و مسائل تولیدکنندگان نمی‌توانند انجام دهند.

سوخته سرایی با اشاره به عدم همکاری شرکت پشتیبان با مرغداران اظهار کرد: شرکت پشتیبان در زمان خرید مرغ از مرغداران, 10 درصد از مبلغ فروش مرغ را تا یک‌سال نگه می‌دارد تا مشخص شود که مرغ‌ها به بیماری خاصی دچار نبودند, در صورتی که قبل از فروش و کشتار, مرغ توسط دامپزشکی تایید برای مصرف‌کننده می‌شود.

وی افزود: بعد از این مرحله 50 درصد قیمت فروش مرغ باید نقدا به مرغداران پرداخت شود در صورتی که این مبلغ عموما 2 ماه طول می کشد تا به حساب مرغداران واریز شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران آزادشهر و رامیان تصریح کرد: همه امورات طیور مانند نهاده‌های دامی, قیمت مرغ و قیمت جوجه به دست 4 شرکت بزرگ که برای آقازاده ها است, می باشد و تمام سوبسیدهای دولتی نیز به دست این آقایان می‌رسد و مرغداران دیگر هم جز ضرر و زیان چیزی عایدشان نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار