سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق۲ در دیدار با دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مورد مرکز لجستیکی و حوزه ریلی اینچه برون و مراودات تجاری با کشورهای cis گفتگو نمودند.

ایستگاه و پایانه بین المللی اینچه برون نقطه اتصال به کشورهای آسیای میانه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق2، محسن اعتماد گفت: ایستگاه و پایانه بین المللی اینچه برون استان گلستان دروازه ورود به کشورهای cis و آسیای میانه است و در حال حاضرنیز بخشی از مبادلات بازرگانی میان ایران و کشورهای اوراسیا از طریق این کریدور ریلی انجام می شود .
وی اضافه کرد : یکی از پروژه های دارای پتانسیل بزرگ کشوری پروژه حوزه ریلی و راه آهن شمالشرق2 می باشد که استان گلستان را از حالت بن بست ریلی خارج و از طریق راه آهن بین‌الملی اینچه برون با کشورهای آسیای میانه متصل نموده است .
وی ادامه داد : حوزه ریلی این استان گلستان ارتباطات و موقعیت خوب ومناسبی را برای تجارو بازرگان وبخش خصوصی به منظور صادرات ، واردات وترانزیت کالا و حتی سرمایه‌گذاری و تخفیفات لازم درامور صادرات کالا فراهم نموده است که تلاش داریم بااتصال خط عریض و تکمیل این خطوط راه آهن و اتصال آن به خط ریلی کشورمان ، فرصت سرمایه‌گذاری بیش از پیش در این حوزه ریلی راه آهن منطقه شمالشرق۲ فراهم شود.
 وی افزود : تجار و بازرگانان وشرکتهای بین المللی می توانند با شناسایی دقیق نیازهای بازارهای هدف ،صادرات و مراودات را شتاب دهند ودر ابعاد بزرگتر به مراودات کالا از طریق این حوزه ادامه نمایند.
محسن اعتماد در این دیدار به اتصال خط عریض اینچه برون، پروژه های عمرانی و همکاری همه مسئولین دستگاههای اجرایی استان، نیز اشاره و اضافه کرد : ما با همکاری همه دستگاههای اجرایی و اقتصادی استان نشا ا... درآینده ای نزدیک شاهدرشد و شکوفایی منطقه باشیم.
نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست صمیمی گفت : ما به وجود مدیران ارزشمند و ساعی افتخار میکنیم و و حوزه ریل و راه آهن استان یکی از دغدغه های مجمع نمایندگان استان می باشد که از این ظرفیت و پتانسیل موجود استان و این منطقه بتواند استفاده بهینه ای انجام دهد .
در این دیدار غلامرضا منتظری به مصوبه ریاست جمهوری و موارد اقتصادی استان اشاره نمود ودرادامه افزود : استفاده از ظرفیتهای بومی وبکارگیری نیروهای استان در همه زمینه ها یکی دیگر از دغدغه نمایندگان استان می باشد که با افزایش مراودات ، حوزه ریلی اینچه برون نیز نقش بسزائی در اقتصاد استان و منطقه ایفا می نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار