رئیس اداره فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

برزنونی وضعیت گلستان از لحاظ تعداد ماشین آلات کشاورزی را مطلوب خواند و گفت: حدود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان وجود دارد.

وجود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مریم برزنونی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حوزه ماشین های کشاورزی در استان گلستان حدود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات وجود دارد و گلستان از لحاظ تعداد ماشین آلات کشاورزی رتبه نخست را دارد.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت گلستان از لحاظ ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور بسیار خوب است، ادامه داد: با وجود خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ تاکنون اعتبارات خوبی در حوزه ماشین آلات کشاورزی و حوزه مکانیزاسیون به استان گلستان تزریق شد که به دنبال آن بسیاری از ماشین آلات کشاورزی نوسازی شدند و بخش زیادی از کشاورزان گلستانی از تراکتور بهره مند هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان گلستان کمبود تراکتور وجود ندارد و تقاضاهایی که در حال حاضر اتفاق می افتد بخش عمده آن به دلیل نوسانات موجود در بازار است.

 

برزنونی یادآور شد: در حال حاضر افزایش قیمت ها موجب شده تا کشاورز بخواهد بخشی از درآمد خود را صرف خرید ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور و کمباین کند این در حالی است که در سنوات گذشته تعداد متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی متناسب با نیاز استان بود و بین عرضه و تقاضا تعادل وجود داشت.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی استان گلستان متذکر شد: خوشبختانه با بررسی های انجام شده در سطح کشور در توزیع ماشین آلات کشاورزی کمترین انحراف در استان گلستان گزارش شده و دستورالعمل های متعددی را تهیه و تنظیم کردیم تا اخلال سودجویان در این حوزه به حداقل برسد.

 

وی بیان کرد: ما دستورالعمل هایی را تنظیم کردیم تا اگر کسی به عنوان بهره بردار به جهاد کشاورزی مراجعه کند باید تمامی مستندات فعالیت خود را در این بخش به ما ارائه کند و فعالیت هایی که نیاز به کار با تراکتور دارد را ارائه کند تا براساس امتیازبندی انجام شده مشخص شود که آیا مشمول دریافت تراکتور است یا خیر.

 

برزنونی خاطرنشان کرد: باید تقاضاهای خود را تعدیل کنیم تا نظام عادلانه تر در مجموعه اتفاق بیفتد و به نظر می رسد همه مردم و کشاورزان باید کمک کنند تا از نوسانات اخیر سربلند خارج شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار