رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود ارائه هشدارها و آموزش‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس که در منزل قرنطینه هستند، شمار قابل توجهی از این افراد توجهی به ماندن در خانه نکرده و از منزل خارج می‌شوند.

توصیه های طلایی به مبتلایانی که در منزل قرنطینه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان در نشست با بسیج طلاب استان مرکزی افزود: خارج شدن مبتلایان از منزل و افرادی که باید در خانه قرنطینه باشند، در حاد شدن بحران کرونا و البته تهدید سلامت دیگران تاثیر مستقیم دارد.

وی اظهار داشت: بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در قرنطینه خانگی به سر می برند و مراحل درمانی و مراقبت ها برای آنان اعمال شده است.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون، مساجد و حوزه های علمیه در جهت فرهنگ سازی، ایجاد تعهد اخلاقی و شرعی این بیماران که باید قرنطینه خانگی باشند، یکی از خواسته های دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط استان در مورد شیوع این بیماری به دلیل عادی انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل های بهداشتی از شرایط قرمز نیز عبور کرده و در صورت تداوم این بحران، تا یک ماه آینده فاجعه بزرگی در استان رخ خواهد داد.

دکتر جمالیان ادامه داد: همه ظرفیت های استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا باید به کار گرفته شده و میزان ورودی به مراکز درمانی به حداقل ممکن برسد، چرا که علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین بر درمان (بیش از ۶۰ میلیون تومان برای هر نفر) خستگی کادر درمان و کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز از جمله دلایل مهم برای تمرکز برای این پیشگیری است.

وی ضمن اشاره به اینکه طلاب جهادی اقدامات قابل توجهی در امر مبارزه با کرونا انجام داده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از طلبه های جهادی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی از ابتدای شروع در کنار کادر درمانی بودند، به‌طور گمنام در حال خدمت رسانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: برای کنترل شیوع خطرناک این بیماری، دستورالعمل آموزش عمومی برای بسیج همگانی مردم، نظارت بر روی بیماران قرنطینه شده و مطالبه از سازمان ها، نهادها و ادارات برای نقش آفرینی، باید به صورت جدی پیگیری و اقدام شود.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: کادر بهداشتی و درمانی استان مرکزی تنها ماندند و دستورالعمل های بهداشتی به هیچ عنوان جدی گرفته نمی شود، به همین خاطر جامعه روحانیت و مبلغان دینی می توانند در راستای فرهنگ سازی و توجه هر چه بیشتر مردم به مسائل بهداشتی مدافعان سلامت را پشتیبانی و یاری کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار