رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون تولید گوشت مرغ در این استان به ۱۷۲ هزار تن رسید که ۶.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

رشد بیش از ۶ درصدی تولید گوشت مرغ در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب اله تاشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بهره برداری از ۱۲ واحد با ظرفیت جوجه ریزی ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش در سال جاری از عوامل مهم افزایش تولید گوشت مرغ در گلستان است.

به گفته وی اکنون هزار و ۹ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش در استان مشغول فعالیت است که میانگین سالانه جوجه ریزی این واحدها بین ۵ تا ۴ نوبت است.

او ادامه داد: امسال پیش بینی شده که ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

گلستان استان معین تهران در تامین روزانه گوشت مرغ مصرفی ساکنان آن است.

علاوه بر پرورش ماکیان، ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت اسمی ذبح ۴۴ هزار قطعه مرغ زنده در ساعت در استان گلستان فعال است که ۶ کشتارگاه آن دارای کد "آی آر" بین المللی برای صادرات هستند.

استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ تن به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار