مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: در خصوص موضوع آنفلوآنزای مرغی، جای هیچ گونه نگرانی در استان نیست و کلیه مبادی ورود مرغ و طیور از مازندران به گلستان تحت کنترل است.

جای هیچ گونه نگرانی در خصوص ورود مرغ های آلوده به استان گلستان نیستیم

به گزارش گلستان 24، “قاسم غریب آبادی” در اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، اظهار کرد: هر رویداد یا حادثه طبیعی و غیر طبیعی که موجب تضعیف و نابودی سرمایه‌های انسانی و آسیب‌های اقتصادی از طریق تخریب و نابودی سرمایه‌های ملی زیستی در کشور شود، تهدید زیستی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه اخیراً ویروس‌های مختلف و کشنده‌ای برخی کشورهای جهان را درگیر کرده و تاکنون تلفات زیادی هم گرفته است، افزود: یکی از حربه‌های کثیف جهان استکبار بر علیه کشورهای ضعیف همین تهدیدات زیستی است تا جایی که در خصوص شیوع ویروس ابولا اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد برخی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای استکباری در این اقدام مذبوح دست داشته‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: چهار کشوری که در قاره افریقا درگیر ویروس کشنده ابولا شدند، کشورهایی بودند که در یک بازه زمانی 10 ساله رشد اقتصادی بسیار بالایی داشتند و در حوزه‌های صنعت و گردشگری پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای کرده بودند.

وی در ادامه از تهیه طرح جامع پدافند زیستی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی مباحث زیستی در این طرح به صورت علمی و عملیاتی لحاظ خواهد شد.

غریب آبادی تأکید کرد: طی بازدیدهایی که از برخی زیرساخت‌های استان داشتیم، شاهد این بودیم که اصول پدافند غیرعامل و مباحث امنیتی در این طرح‌ها و زیرساخت‌های مهم لحاظ نشده که انتظار داریم متولیان امر هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این موارد اقدام کنند.

وی در پایان بحث تروریسم و تهدیدات زیستی را از مباحث مهم در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد که باید مورد اهتمام جدی دستگاه‌های مرتبط قرار داشته باشد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار