مدیرکل بازرسی گلستان:

مدیرکل بازرسی گلستان گفت که بیشترین شکایت مردم استان از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مربوط به شهرداری‌ها است که نظارت بر عملکرد این نهادها به طور مستمر ادامه دارد.

بیشترین شکایت مردم گلستان از دستگاه‌ها مربوط به شهرداری‌ها است

به گزارش گلستان 24، محمدتقی مشهدی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: به عنوان نمونه بخش عمده شکایت مردم گرگان به سازمان بازرسی مربوط به نحوه ساخت و کیفیت چند زیرگذر این شهر بود که رسیدگی به این شکایت ها در حال انجام است.

وی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان گلستان خواست برای پیشگیری از بروز آسیب و حیف و میل بیت المال نظارت بیشتری بر عملکرد افراد زیرمجموعه خود داشته باشند.

مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به برنامه این اداره کل برای جلوگیری از فساد اقتصادی، ارتشاء و اختلاس گفت: در یک سال اخیر بررسی عملکرد ادارات و دستگاه های استان منجر به دستگیری ۱۵ کارمند شد که پرونده این افراد در مرحله بازجویی و انجام تحقیقات قرار دارد.

وی به جزییات برخی از این پرونده ها اشاره کرد و گفت: کارمند متهم به اختلاس ۴۸ میلیارد ریالی یکی از بانک ها و تحویل داری که ۶۰ میلیارد ریال از حساب مشتریان را به حساب خود ریخته بود از جمله این دستگیرشدگان هستند.

مشهدی ادامه داد: در پرونده ای دیگر، کارمند یکی از بانک های گلستان از مجموع اعتبار یک میلیارد ریالی هر کشاورز خسارت دیده از سیل، ۹۵۰ میلیارد ریال را به حساب شخصی خود واریز می کرد و از طریق ۸۰ میلیارد ریال به جیب زد که دستگیر شد.

مدیرکل بازرسی گلستان همچینن بر تداوم نظارت بر معاملات و مناقصات دستگاه های دولتی گلستان تاکید کرد و گفت: در یک‌سال اخیر در نتیجه این نظارت ها، از حیف و میل ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه دولتی جلوگیری گردید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار