دیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت که هم‌ اکنون به اهالی ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی واقع در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان مرزی با ۹ هزار و ۲۶۰ نفر جمعیت به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

آب شرب اهالی ۳۰ روستای گنبدکاووس به‌صورت سیار تامین می‌شود

به گزارشگلستان24، حسین سعیدی‌راد اظهار کرد: آبرسانی سیار به اهالی این روستاها و نقاط جمعیتی فاقد منابع آب با ۶ دستگاه تانکر با ظرفیت ۱۱۴ متر مکعب به‌صورت روزانه، هر یک یا ۲ روز در میان و یا هفته‌ای یک‌بار انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموع روزانه بین ۲۳۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر آب سالم و بهداشتی در اختیار اهالی روستاها و نقاط جمعیتی که فاقد آب شرب بوده و یا با کمبود این ماده حیاتی مواجه‌اند، توزیع می‌شود.

به گفته سعیدی راد، هم اکنون از مجموع ۱۷۲ روستای گنبدکاووس، ۱۵۴ روستا دارای تاسیسات آبی و ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی این شهرستان نیز فاقد تاسیسات هستند.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس ۶۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی دارد، تصریح کرد: میزان بهره‌مندی مشترکان روستایی این شهرستان از آب شرب ۵۹.۷ درصد بوده و حدود ۱۳ درصد از میانگین استانی کمتر است.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس همچنین با تاکید برضرورت صرفه‌جویی مشترکان ادامه داد: شرایط جغرافیایی و اقلیم خشک و نیمه بیابانی، کاهش بارش‌ها درسال آبی جاری (مهر ۹۹ تاکنون) و وقوع خشکسالی از یک طرف و افزایش مصرف آب شرب به دلیل شیوع کرونا، جمعیت بالا و پراکندگی روستاها و استفاده از آب شرب توسط برخی روستاییان برای مصارف دامی از سوی دیگر سبب شده تا این شهرستان با ۳۶۵ لیتر برثانیه کمبود آب مواجه باشد.

سعیدی راد گفت: مجموع نیاز آب شرب مردم مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس در پیک مصرف هزار و ۶۵ لیتر برثانیه و دبی استحصال از ۹۰ حلقه چاه آب موجود ۷۰۰ لیتر برثانیه است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و وارد مدار کردن هشت حلقه چاه آب متعلق به ادارات و نهادهای دولتی گنبدکاووس یک سوم کمبود آب شرب مرتفع شده اما برای مدیریت شرایط پیش آمده، همه مشترکان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

سعیدی راد به در پیش بودن عید سعید قربان و غدیر نیز اشاره کرد و از مشترکان خواست از شست و شوهای رایج ایام عید به خصوص فرش‌ خودداری نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار