مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حوزه آبرسانی شهر گرگان دو حلقه چاه حفر شده و ایستگاه پمپاژ نیز ایجاد شده که سرجمع این اقدامات ۱۰۰ لیتر برثانیه کسری آب گرگان را جبران می کند.

تخصیص اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومانی برای ۶ طرح آبرسانی

به گزارش گلستان24، سیدمحسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تامین آب استان گلستان برنامه ریزی کردیم، آب شرب که تحویل مردم داده می شود از آب های زیر زمینی تامین می شود.

وی ادامه داد: 140 میلیون تا 50 میلیون متر مکعب آب شرب برای مردم استان تامین می شود که از منابع آبی زیرزمینی تامین می شود.

حسینی بیان کرد: حدود 600 تا 700 حلقه چاه نیز برای آبرسانی به مردم به کارگیری شده است، در جمع بندی دراز مدت به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم تنها 80 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی را به دو دلیل استفاده بیشتر از آبخوان ها در بخش کشاورزی و صنعت نتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح میان مدت و درازمدت حدود 60 میلیون مترمکعب از محل سدها تامین می شود، ابراز داشت: با استفاده از آب شیرین کن ها 50 میلیون مترمکعب آب شرب از دریای خزر استحصال خواهیم کرد تا در درازمدت و میان مدت با مشکل رو به رو نشویم.

این مقام مسئول بیان کرد: در سه تا چهار سال اخیر پروژه های آبرسانی با وجود تلاش همکاران ما به دلیل عدم تزریق اعتبارات لازم باقی می ماند.

حسینی تاکید کرد: در سال 99 برای یک حلقه چاه تجهیز شود سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داشتیم و در سالجاری برای تجهیز یک حلقه چاه نزدیک به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در پایان سال 99 بالغ بر 17 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم و نزدیک به 34 میلیارد تومان طرح در دست اقدام داریم که اعتباری برای آن نداریم.

وی افزود: امسال 119 میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای 6 طرح آب منطقه ای استان گلستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم تخصیص اعتبار این طرح ها به صورت 100 درصد انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان متذکر شد: اعتبارات از خرداد امسال ابلاغ شده و تخصیص اعتبار غیرنقدی و اسناد آن در دو هفته گذشته ابلاغ شده و این مهم باعث می شود پیمانکاران با دلگرمی بیشتری به اجرای طرح ها بپردازند.

حسینی یادآور شد: یک حلقه چاه به زودی در کلاله تجهیز می شود که 20 تا 25 لیتر برثانیه دبی خواهد داشت و تا دو هفته آینده وارد مدار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز یک حلقه چاه در آزادشهر و حفاری یک حلقه چاه نیز انجام شده و پس از تجهیز در اختیار آب و فاضلاب گلستان قرار می گیرد.

این مقام مسئول متذکر شد: در حوزه آبرسانی شهر گرگان دو حلقه چاه حفر شده و ایستگاه پمپاژ نیز ایجاد شده که سرجمع این اقدامات 100 لیتر بر ثانیه کسری آب گرگان را جبران می کند.

حسینی بیان کرد: روز گذشته اتصال یک حلقه چاه به منظور آبرسانی در شرق استان در کردکوی به بهره برداری رسید.

وی افزود: استفاده از ظرفیت چاه های غیرشرب بخش کشاورزی برای آبرسانی شهر گرگان به کارگیری شد و 50 تا 40 لیتر برثانیه آبرسانی از این طریق اتفاق می افتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار